آرشیو سه‌شنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۹، شماره ۵۷۵۶
فرهنگ: ادبیات و هنر
۱۱
ضمایر (آن ها)

کتاب صوتی «یوزپلنگانی که با من دویده اند» منتشر شد

دویدن دهکردی با یوزپلنگ های نجدی

چه خبر خوبی؛ آنها دست به دست هم داده اند تا اتفاق خوبی رقم بخورد؛ زنده یاد بیژن نجدی و پیام دهکردی را می گوییم که عمرش دراز باد. آن طور که انتشارات نوین کتاب خبر داده، کتاب صوتی یوزپلنگانی که با من دویده اند نوشته بیژن نجدی با صدای پیام دهکردی وارد بازار کتاب و رسانه شده است. نجدی، نویسنده و شاعر بود و پیام دهکردی، بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون است و پیش از این هم کتاب هایی را  با  بیان درخشانش خوانده است.

یوزپلنگانی که با من دویده اند تنها اثری است که در زمان زندگانی بیژن نجدی منتشر شد و حالا 23 سال پس از درگذشت نویسنده اش این بار به صورت کتاب گویا در اختیار علاقه مندان به شنیدن داستان های معاصر ایرانی قرار می گیرد. این کتاب روایت 10 داستان کوتاه با موضوع «مرگ» است. داستان هایی که هر کدام از زاویه ای متفاوت و مجزا به این موضوع می پردازد. «سپرده به زمین»، «استخری پر از کابوس»، «روز اسب ریزی»، «تاریکی در پوتین»، «شب سهراب کشان»، «چشم های دکمه ای من»، «مرا بفرستید به تونل»، «خاطرات پاره پاره دیروز»، «سه شنبه خیس» و «گیاهی در قرنطینه» عناوین داستان های این مجموعه  است.

آن طور که روابط عمومی نشر نوین کتاب در متن خبر ارسالی اش برای رسانه ها نوشته، روایت نمایش گونه پیام دهکردی از داستان های شاعرانه نجدی ترکیبی شنیدنی را خلق کرده است که برای مخاطبان قصه های ایرانی و دوستداران کتاب گویا لذتبخش خواهد بود.

انتخاب موسیقی، میکس و مسترینگ این اثر را بهنام کلاه بخش بر عهده داشته است.«یوزپلنگانی که با من دویده اند» با زمان 3 ساعت و 30 دقیقه در اپلیکیشن طاقچه در دسترس علاقه مندان به کتاب گویا قرار گرفته است.  بیژن نجدی با شعرهای ساده اش نیز همچنان پرطرفدار است. شعرهای او همچنان در شبکه های اجتماعی بین جوان ها دست به دست می شود و برای سطرهایش تصاویری ساخته می شود که اغلب جوان پسند و گاه البته سطحی اند و مشخص است که تصویرساز تصور درستی از فحوای شعرها نداشته است. این اتفاق درباره سطرهایی از داستان های نجدی نیز می افتد و اگر در اینستاگرام جست وجو کنید، کلی تصویر می بینید که با سطرهایی از داستان های او همراه شده است.