آرشیو سه‌شنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۹، شماره ۵۷۵۶
حوادث
۱۹

بازگشت به زندگی برای نجات بیماران

خودرو چندبار دورخود چرخید و سپس در لاین مخالف جاده توقف کرد. افرادی که شاهد ماجرا بودند برای نجات جان سرنشینان خودرو دست به کار شدند. هر شش سرنشین خودرو بیرون کشیده شدند. در میان سرنشینان زن جوانی که راننده خودرو بود مصدومیتی شدید داشت و دچار ایست قلبی شده بود. پزشکی که در محل حضور داشت او را احیا کرد، اما این بازگشت به زندگی طولانی نبود.

به گزارش جام جم، اولین روزهای شهریورماه امسال گزارش تصادفی به پلیس راه جاده ایوانکی به سمنان گزارش شد. ماموران وقتی به محل رسیدند، پی بردند چهار کودک و دو زن سرنشین خودرو بودند. مرضیه 39 ساله راننده خودرو، به شدت آسیب دیده بود که بعد از انتقال به بیمارستان به کما رفت.

احمد نیک نسب، همسر مرضیه از روز حادثه این طور می گوید: همسرم همراه همسر برادرش و بچه هایمان به تهران رفته بودند و در مسیر بازگشت دچار حادثه شدند. ساعت حدود یازده ظهر بود که فردی با من تماس گرفت و خبر از اتفاق هولناکی که رخ داده بود، داد.  بعد او را به بیمارستانی در تهران منتقل کردیم. در تهران دوباره از سر همسرم سی تی اسکن گرفتند. هنوز امیدوار بودم، اما پزشکان پس از مشاهده سی تی اسکن اعلام کردند فقط یک معجزه می تواند او را به زندگی بازگرداند و بهتر است تا دیر نشده اعضای بدنش را به بیماران نیازمند اهدا کنیم.

وی ادامه داد: وقتی حرف از اهدای عضو شد ناخودآگاه آن روزی را به خاطر آوردم که مرضیه کارت اهدای عضو گرفته بود و از من خواست اگر روزی دچار مرگ مغزی شد اعضای بدنش را اهدا کنیم. به همین خاطر تصمیمم را گرفتم و راضی شدم با اهدای اعضای بدن او به خواسته اش عمل کنم.

دکتر ساناز دهقانی رئیس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینا می گوید:با توجه رضایت اولیای دم بیمار مرگ مغزی به بیمارستان سینا منتقل شد تا اعضای بدن او به بیماران نیازمند اهدا شود.با تلاش پزشکان کلیه ها و کبد او به سه بیمار نیازمند جان دوباره ای بخشید.