آرشیو چهار‌شنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۶۴
جامعه
۱۰

مدیرعامل شرکت ساماندهی و مشاغل شهر: 6 هزار دستفروش در 40 بازار محلی تهران جا نمایی شدند

مدیرعامل شرکت ساماندهی و مشاغل شهر گفت: رویکرد ما حمایت از دستفروشان به گونه ای است که فعالیتشان را بدون آسیب به حقوق شهروندان ادامه دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس، سید علی مفاخریان با بیان اینکه تا کنون 6 هزار دستفروش در تهران شناسایی و جانمایی شده اند، اظهار داشت: در مجموع اطلاعات 10 هزار نفر در سامانه مربوط ثبت شده است که بخش عمده افراد احراز هویت و در 40 بازار محلی ایجاد شده جانمایی شدند.

مفاخریان افزود: سامانه ای به اسم سامان بازار و به آدرسhttp://Samanbazar.tehran.ir را فعال کرده ایم و کسانی که بخواهند از دستفروشی کسب درآمد کنند باید اطلاعات خود را در این سامانه فعال کنند. وی ادامه داد: فهرستی از دستفروشان فعال در پایتخت وجود دارد اما اطلاعات آن غیرقابل اعتماد است چراکه افراد نگران ارائه اطلاعات کسب و کار خود به مجموعه های مدیریت شهری هستند، بنابراین باید در ابتدا اعتمادسازی انجام شود. مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر با بیان اینکه دو گروه دستفروشی و بساط گستری در پایتخت وجود دارد، گفت: کسانی که با خرده فروشی قصد امرار معاش دارند و افرادی که سازمان یافته و سودجو هستند. مفاخریان افزود: در دو سال گذشته، پس از مصوبه مرتبط، در این زمینه مطالعات خوبی انجام شده و کار نگارش دستورالعمل های اجرایی در کمیته های مربوطه در حال بررسی است. وی با تاکید بر اینکه شهرداری تنها یکی از دستگاه های مخاطب این مصوبه است، اظهار داشت: دستگاه های مختلفی درباره این مصوبه وظایفی را برعهده دارند،اداره صنعت و معدن، تعزیرات، پلیس و... باید در اجرایی شدن این مصوبه کمک کنند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تاکید کرد: مشاغل سیار و بی کانون، صنف و اتحادیه ندارند که از آنها حمایت کند، ما این کار را انجام می دهیم تا این افراد ساماندهی شوند و کسب و کارشان در نقاط مجاز ادامه داشته باشد.