آرشیو چهار‌شنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۶۴
اخبار کشور
۱۱

670 واحد صنعتی راکد کشور امسال به چرخه تولید بازگشت

670 واحد صنعتی راکد کشور امسال به چرخه تولید بازگشت

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: 670 واحد تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور از ابتدای سال تاکنون به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش ایرنا، محسن صالحی نیا، در حاشیه بازدید از گروه صنعتی سازان در شهرک صنعتی بزرگ سمنان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: 46 هزار واحد تولیدی در بخش های مختلف شیمیایی، بهداشتی، و فلزی در بالغ بر 860 شهرک و ناحیه صنعتی مستقر است که براساس آمارها حدود 10 هزار از این واحدها راکد است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ادامه داد: طبق برنامه ها تاکنون 670 واحد صنعتی از این مجموع احیا شد.

وی تصریح کرد: احیای 30 واحد صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک و نواحی صنعتی استان سمنان در دستور کار است.

صالحی نیا ابراز داشت: از ابتدای سال تاکنون 13 واحد صنعتی استان سمنان احیا و به چرخه تولید بازگشت.

وی با اشاره به مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی کشور، تصریح کرد: با توجه به شرایط ویژه  واحدهای تولیدی، اقدامات سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در راستای تامین اولیه و زیرساخت هایی همچون برق و گاز، رفع کمبود نقدینگی و برقراری تعامل با سایر دستگاه های اجرایی است.

وی به ضرورت حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی با هدف رونق تولید و توسعه اقتصادی، خاطرنشان کرد: بنگاه های صنعتی کشور نیازمند تامین بازارهای صادراتی و نیز مصرف داخل هستند که ضرورت دارد برنامه ها با توجه به این مسائل اجرا شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران یادآور شد: واردات کالاهای مشابه ساخت داخل یکی از مشکلات اساسی واحدهای صنعتی کشور بود که امروز، این معضل برطرف شد و این پیام خوبی برای فعالان حوزه صنعت و تجارت است.