آرشیو چهارشنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۶۴
صفحه آخر (جهان)
۱۲

برخلاف سران مرتجع عرب، قطر رژیم صهیونیستی را اشغالگر نامید

در حالی که سران مرتجع عربی برای ارتباط با رژیم صهیونیستی وارد نوعی رقابت شده اند، قطر دیروز اعلام کرد هنوز رژیم صهیونیستی را یک اشغالگر می داند.

به دنبال توافق ننگین امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر با بیان اینکه «جهان اسلام نباید از پیگیری مسئله فلسطین خسته شود» تاکید کرد «مردم فلسطین هر روز از اشغالگری و سرکوب رنج می برند». وی در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست ضمن حمایت از هدف بلندمدت تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی ورای مرزهای اشغال شده 1967، تاکید کرد که «ما نیاز به یافتن یک راه حل عادلانه برای فلسطینی ها داریم و...».

اظهارات وزیر امور خارجه قطر درباره مسئله فلسطین در حالی است که حکام امارات و بحرین تحت فشار های فزاینده آمریکا اقدام به عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس کرده اند و به همین منظور وزیران خارجه خود را برای امضای قرارداد به واشنگتن فرستاده اند. سخنگوی وزارت خارجه قطر هم همزمان اعلام کرد با سازش با رژیم صهیونیستی نمی توان مسئله فلسطین را حل و فصل کرد و ریشه مشکلات در اشغالگری این رژیم است.

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان نیز در مصاحبه با تلویزیون این کشور گفت، به رسمیت شناختن یا عادی سازی با اسرائیل، فایده ای ندارد، چراکه صاحبان اصلی مسئله(فلسطینی ها)، با این امر مخالف هستند. وی تاکید کرد که فلسطینی ها صاحبان این مسئله هستند که به آنها ظلم شد و از حقوقشان محروم گشتند و اراضی شان غصب شد. اخیرا شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان نیز تاکید کرده بود که اسلام آباد هیچ نوع إعمال فشاری را برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی نخواهد پذیرفت.