آرشیو چهارشنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۶۴
صفحه آخر (جهان)
۱۲

معترضان خواستار آزادی شیخ زکزاکی هستند

ادامه اعتراض های مردمی در نیجریه

حساب کاربری شیخ زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه با انتشار تصاویری اعلام کرده طرفداران وی بار دیگر با برپایی تظاهرات در شهر «ابوجا»، پایتخت این کشور خواستار آزادی وی شده اند.

اعتراضات علیه ادامه زندان غیر قانونی شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه و همسرش در سراسر نیجریه همچنان ادامه دارد و مردم با در دست داشتن پرچم های حسینی خواستار آزادی رهبر خود هستند. حساب کاربری شیخ زکزاکی که توسط هواداران وی در جنبش اسلامی نیجریه اداره می شود نیز دیروز اعلام کرده مردم در «ابوجا» بار دیگر به خیابان ها ریخته و خواستار آزادی شیخ و همسرش شده اند. طی روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی نیز همزمان با عزاداری در شهرهای مختلف نیجریه مردم خواستار آزادی شیخ زکزاکی شدند که با یورش پلیس شماری از شیعیان به شهادت رسیده و شماری نیز زخمی شدند.

شیخ زکزاکی و همسرش از سال 2015 و به دنبال یورش ارتش نیجریه به حسینیه زاریا در کانودا همچنان در زندان به سر می برند. بر اساس گزارش ها در آن حمله نزدیک به 2 هزار نفر از شیعیان به شهادت رسیده و صدها نفر نیز زخمی شدند.گروه های حقوق بشری نیجریه بعدها فاش کردند که ارتش این کشور برای پنهان کردن تعداد دقیق قربانیان، اجساد آنها را در گورهای جمعی دفن کرده است. نه اتحادیه اروپا و نه آمریکا و نه هیچ کشور غربی مدعی دفاع از حقوق بشر، حاضر نشده اند علیه این جنایت هولناک موضع موثری بگیرند!