آرشیو چهارشنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۹۹، شماره ۹۸۶۴
صفحه اول
۱
سرمقاله

وصیتی که اعراب به آیندگان خواهند کرد

حنیف غفاری

سرنوشت  پیمان«کمپ دیوید 2»، برای نسل های کنونی و آتی در دنیا بسیار عبرت انگیز است! در سال 2000 میلادی شاهد بودیم که سلسله مذاکرات کمپ دیوید 2 با حضور «یاسرعرفات» و «ایهود باراک»وبیل کلینتون نتیجه ای برای ملت فلسطین در پی نداشت و عکس یادگاری این سه با یکدیگر، به یکی از نمادهای «فریب فلسطینیان» توسط غرب و رژیم اشغالگر قدس تبدیل شد.کار به جایی رسید که  یاسر عرفات در آخرین روزهای حیات خود به هواداران خود توصیه کرد در مقابل تل آویو تسلیم نشوند و به آن اعتماد نکنند...

فرش قرمزی که دیشب برای نتانیاهو، ترامپ و وزرای امور خارجه بحرین و امارات عربی متحده پهن شد، درست به رنگ خون به ناحق ریخته شده فلسطینیانی بود که طی نزدیک به هفت دهه، در مسیر آزادی سرزمین آبا و اجدایی خود و رهایی قدس شریف از دست اشغالگران، جان خود را تقدیم کردند. 

شهدایی که هرگز پرچم مقاومت را زمین نگذاشته و تا آخرین قطره خون ، با فریاد «القدس لنا» خواب راحت را از چشمان صهیونیست ها و حامیان آن ها ربودند.

امروز«بن سلمان»،«بن زاید» و «حمد بن آل خلیفه» به مهره های جدید بازی واشنگتن و تل آویو در منطقه تبدیل شده اند. بازیگرانی که بقای چندروزه خود در قدرت را به نفس ترامپ و نتانیاهو گره زده اند. آنچه مسلم است اینکه گفتمان مقاومت و متعلقات آن در منطقه و جهان ، نه تنها با این خیانت ها تضعیف نمی شود، بلکه شاهد استمرار و پویایی بیشتر آن در زمان حال و آینده خواهیم بود. 

و اما اعراب! اگرچه حکام برخی کشورهای عربی  خلیج فارس  این روزها جام های شراب را یک به یک در دستان نتانیاهو و ترامپ قرار می دهند، اما در آینده ای نزدیک، همین مستی  دامان خود اعراب را خواهد گرفت! 

طی سال های اخیر، استراتژیست های آمریکایی بارها موضوعاتی مانند«قطع نیاز آمریکا به نفت خلیج فارس» و «پرهزینه بودن حمایت از رژیم های دیکتاتوری عربی» را به مثابه گزاره هایی «رئالیستی» مطرح کرده و از دموکرات ها و جمهوری خواهان خواسته اند تا بیش از این ، خود را درگیر دادن تنفس مصنوعی به کالبد بی جان مزدوران عربی در منطقه نکنند. 

بدون شک در آینده ای نه چندان دور، اعراب خیانت کار نه تنها در انتظار خروش خشم و غیرت ملت های مسلمان و فرزندان مقاومت خواهند بود، بلکه نگران«بازی غرب و صهیونیست ها» با سرنوشت خود  نیز خواهند بود. آمریکا و رژیم صهیونیستی به کرات نشان داده اند که در مواقع بحرانی و زمانی که کارد به استخوان آن ها برسد، حتی ابایی از ذبح مهره های خود در پای «اهداف  کوتاه مدت» و «مقطعی»خود ندارند. 

بهتر است بن سلمان و بن زاید پس از پایان بزمی که ترامپ برای نجات از شکست در انتخابات و نتانیاهو برای فرار از زندان به راه انداخته اند، مروری بر سرنوشت اسلاف خود مانند «صدام» و «قذافی» بیندازند. نتیجه بازی در زمین غرب و صهیونیست ها، چیزی جز سقوط و تباهی نخواهد بود. 

قطعا در آینده ای نزدیک، خواندن وصیت نامه خائنان امروز و بازندگان فردای جهان عرب برای همگان خواندنی خواهد بود! البته اگر مقامات سعودی، اماراتی و بحرینی اساسا فرصت کنند وصیت نامه ای برای ثبت در تاریخ بنویسند...