آرشیو چهار‌شنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۹۹، شماره ۵۷۵۷
رسانه: بین الملل
۸

ذره بین

خبر بد سازمان جهانی بهداشت برای اروپایی ها

طبق پیش بینی سازمان جهانی بهداشت، چندان نباید به فروکش سریع پاندمی کرونا در اروپا امیدوار بود. به گفته این سازمان، به زودی آمار فوتی ها در اروپا بالا می رود و نمی توان به کارآمدی یک واکسن برای همه دل بست.

به گزارش دویچه وله، سازمان جهانی بهداشت (WHO) پیش بینی می کند موارد ابتلای روزانه به ویروس کرونا در اروپا در ماه های اکتبر و نوامبر افزایش خواهد یافت. هانس کلوگه، مدیر منطقه ای این سازمان در اروپا در گفت وگویی با خبرگزاری فرانسه گفته است: اوضاع سخت تر خواهد شد.

هشدار اردوغان به مکرون

در حالی که روسای جمهور فرانسه و ترکیه به یکدیگر هشدار می دهند و اخطار رد و بدل می کنند، رئیس جمهور یونان به بازدید یکی از جزایری رفت که موقعیتی حساس در مرز با ترکیه دارد. با این سفر نمادین، رئیس جمهور یونان حقوق کشور خود را بر بخشی از مدیترانه یادآوری می کند که ترکیه مدعی آن است. در این دعوا، فرانسه که از یونان پشتیبانی می کند، به زودی هواپیماهای جنگی پیشرفته در اختیار ارتش این کشور قرار خواهد داد.

به گزارش رادیو فرانسه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با صراحت به همتای فرانسوی خود امانوئل مکرون هشدار داد به دنبال دعوا با ترکیه نباشید.

سخنان تند و لحن تهدیدآمیز اردوغان، پاسخی به انتقادهای امانوئل مکرون محسوب می شود که روز پنجشنبه گذشته گفته بود: ترکیه دیگر یکی از طرف های ما در منطقه به حساب نمی آید.