آرشیو پنج‌شنبه ۲۷‌شهریور ۱۳۹۹، شماره ۴۹۸۷
مسکن و عمران
۷
نبض بازار

افزایش فایل های نوساز با زیربنای بیش از 100 متر

دنیای اقتصاد : بررسی میدانی از وضعیت فایل های عرضه شده در بنگاه های املاک پایتخت نشان می دهد حجم فایل های نوساز با زیربنای بیش از 100 مترمربع افزایش پیدا کرده است.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، در شرایطی که به گفته مشاوران املاک حجم خرید و فروش واحدهای مسکونی در بنگاه های املاک رونق ندارد و همچنین تعداد فایل های عرضه شده به بازار به دلیل نااطمینانی و بی ثباتی در شرایط اقتصادی کشور به شدت کاهش پیدا کرده است، فعالان بازار مسکن از افزایش فایل های نوساز در گروه متراژی بیش از 100 متر خبر می دهند.

به گفته آنها در وضعیت کنونی تعداد فایل های کوچک متراژ به شدت در بازار اندک است و همین مساله سبب شده بودجه خرید بخش زیادی از متقاضیان مصرفی برای معامله آپارتمان های بزرگ متراژ مناسب نباشد. از همین رو این گروه از متقاضیان خرید خانه فعلا از بازار عقب نشینی کرده اند.

در مقابل چند هفته ای است که وضعیت املاک بزرگ متراژ عرضه شده در بازار نسبت به قبل تغییراتی کرده است. به طوری که در میان معدود فایل های عرضه شده به بنگاه ها، بخش عمده آنها به فایل های  بزرگ متراژ مربوط می شود.

مشاوران املاک عنوان می کنند به طور طبیعی متقاضیان این گروه از آپارتمان های عرضه شده در بازار املاک، افرادی هستند که به دنبال تبدیل به احسن ملک خود هستند.