معراج السعاده
(62)و در تعلم علوم تعلیمیه ، مانند : حساب و هندسه و هیئت ، مدخلیه تمام است در حصول استقامت ذهن و بسیار نادر اتفاق می افتدکه کسی در این علوم «صاحب ید» باشد و «مزاول» آن ها باشد ، ولی سلیقه او مستقیم و ذهن او «قویم» نباشد . دوم : جهل بسیط است و آن از طرف تفریط است و عبارت است از : خالی بودن نفس از علم و اتصاف آن به جهل ، بدون این که هم چنین داند که می داند ، یعنی بر اومشتبه نشده باشد و اعتقاد دانستن را نداشته باشد و در ابتدای امر ، این صفت ذموم نیست بلکه ممدوح است ، زیرا که آدمی تا به جهل خود برنخورد و نداند که نمی دانددر صدد تحصیل علم برنمی آید . بلی باقی بودن بر این
شما میتوانید به یکی از روشهای زیر مشترک شوید:
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامهها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارتهای بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارتهای اعتباری بینالمللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکانپذیر است.
- دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت میگیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمیکند.
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.