آرشیو پنجشنبه ۲۷‌شهریور ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۶۵
جامعه
۱۰

وزیر آموزش و پرورش خبر داد: تعیین کمیسیون ویژه برای نظارت و کنترل محتوای آموزشی مهدکودک ها

وزیر آموزش وپرورش از تعیین کمیسیونی ویژه برای ارائه پیشنهادهایی در مورد وحدت مدیریت؛ نظارت و کنترل محتوای آموزشی مهدکودک ها خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش وپرورش، محسن حاجی میرزایی در گفت وگو با شبکه خبر در مورد نشست خود با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: دو هفته قبل در اجلاس روسا و مدیران آموزش وپرورش، رهبر معظم انقلاب رهنمون هایی به آموزش وپرورش داشتند که این رهنمون ها در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرارگرفته است.

حاجی میرزایی با بیان اینکه یکی از رهنمون های  رهبر معظم انقلاب در مورد مهدکودک ها بود و این موضوع در کمیسیون آموزش و تحقیقات مورد بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: دوره صفر تا 6 سالگی کودکان یکی از دوره های مهم زندگی و تربیت انسان است، در حال حاضر مهدکودک ها دارای انضباط خوبی نیستند بنابراین مصوب قانونی داریم که تعیین محتوای آموزشی مهدکودک ها و مسئولیت شاخص های آموزشی و پرورشی این دوره بر عهده آموزش وپرورش گذاشته شود. همچنین دولت تعیین شاخص های آموزشی وپرورشی و تعیین صلاحیت کادر مهدکودک ها را بر عهده آموزش وپرورش گذاشته است.

وی افزود: در نشست سه جانبه ای که با اعضای کمیسیون آموزش، سازمان بهزیستی و وزارت آموزش وپرورش برگزار شد، بر سر این موضوعات تفاهم کامل بر وحدت مدیریت؛ نظارت و کنترل محتوای آموزشی وجود داشت و مصوب شد تا کمیسیونی ویژه پیشنهادهای لازم را آماده کند.