آرشیو پنجشنبه ۲۷‌شهریور ۱۳۹۹، شماره ۵۷۵۸
رسانه: بین الملل
۸

ذره بین

انتقاد سازمان ملل از نقش ترکیه در بزهکاری های شمال سوریه

در گزارش سازمان ملل درباره وضعیت سوریه از نقش و عملکرد ترکیه و متحدانش در شمال این کشور به شدت انتقاد شده است. گفته می شود شهروندان کرد در این منطقه از سوی متحدان ترکیه مورد تجاوز قرار می گیرند و اموال شان غارت می شود. به گزارش دویچه وله، کمیسیون مستقل سازمان ملل که در عرصه رسیدگی به وضعیت سوریه فعالیت می کند، هر شش ماه گزارشی درباره تحولات آن کشور می دهد. گزارش جدید سازمان ملل حکایت از بزهکاری های گسترده و فعالیت های مجرمانه در شمال سوریه دارد. در این گزارش آمده است که نیروهای متحد ترکیه در سوریه و از جمله نیروهای وابسته به ارتش آزاد سوریه، رویکردی مجرمانه در برابر شهروندان کرد سوری در شمال این کشور در پیش گرفته اند.

تجمع بالای 6نفر در انگلیس «عمل مجرمانه» اعلام شد

 پریتی پتل، وزیر کشور انگلیس اعلام کرده طبق محدودیت های وضع شده جدید در این کشور از این پس نشست و برخاست بالای شش نفر ممنوع است و در صورت مشاهده چنین موردی افراد می توانند آن را به پلیس اطلاع دهند.

به گزارش یورونیوز، قانون منع تجمع بالای شش نفر از جمله محدودیت هایی است که به دلیل شیوع همه گیری کرونا در بریتانیا وضع شده است. پیش از این، تجمع بالای 30 نفر در بریتانیا ممنوع اعلام شده بود. خانم پتل گفت: اگر من رفتار نامناسبی ببینم و مشاهده کنم افراد در زمینه رعایت مقررات ضد کووید-19 غیرمسوولانه عمل می کنند، صادقانه بگویم به سرعت با پلیس تماس می گیرم و کار درست هم همین گزارش دادن است.