آرشیو شنبه ۲۹‌شهریور ۱۳۹۹، شماره ۵۷۵۹
سیاست: داخلی/خارجی
۲
خبر

احتمال جنگ الکترونیک در ماجرای حادثه هواپیمای اوکراینی

معاون قرارگاه خاتم الانبیا اعلام کرد: در ماجرای هواپیمای اوکراینی، حدس من این است که توسط آمریکا «جنگ الکترونیک» صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرسرتیپ عبدالعلی پورشاسب، معاون ارزیابی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء(ص) و معاون پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس سپهبد شهیدحاج قاسم سلیمانی در برنامه دستخط جزئیاتی از حادثه هواپیمای اوکراینی ارائه کرد و گفت: در ارتباط با هواپیمای اوکراینی ما هنوز بررسی هایمان به آنجا که باید نرسیده است. بحثی در مسائل نظامی داریم که به نام جنگ الکترونیک. به یاد دارید که در سوریه هواپیمای روسی را ترک ها زدند.

وی اضافه کرد: از این رو حدس من این است که یک جنگ الکترونیک بود که توسط آمریکا انجام شد. حتی شلیک موشک کروز را هم از مرز گزارش کردند.

معاون ارزیابی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء(ص) همچنین با بیان این که قدرت دفاعی و سیاسی مکمل همدیگر هستند، تصریح کرد: هرکسی بگوید قدرت دفاعی نیاز نیست، سیاست را نمی فهمد. امیر پورشاسب در همین خصوص به توانمندی های نظامی ایران پرداخت و تاکید کرد: از نظر ساخت موشک در منطقه اول هستیم. مشابه بهترین تانک دنیا را ساخته ایم و سامانه باور373 ما یک قدم از S300 روسیه جلوتر است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که بر چه اساس عنوان می شود ایران به لحاظ قدرت و توانمندی حرف اول را در سطح منطقه می زند، گفت: اگر بخواهیم توان رزمی را مقایسه کنیم، توان رزمی ترکیبی از نیروهای انسانی و تجهیزات است. ما از نظر موشکی در منطقه حتما اول هستیم. از نظر هواپیما کارهایی داریم انجام می دهیم، البته در ساخت هواپیما عقب هستیم، چون کار سختی است و تکنولوژی بالا می خواهد. کار را شروع کرده ایم و به جای خوبی می رسیم. از نظر تجهیزات زمینی اصلا مشکلی نداریم. بهترین تانک دنیا که T90 روسی است، ما مشابه و بلکه بهتر از آن را به نام تانک کرار ساخته ایم. در زمینه ضدهوایی، ترکیه تلاش می کند از روسیه ضدهوایی بگیرد و ما باور373 را ساختیم که از S300 یک قدم جلوتر است.