آرشیو شنبه ۲۹‌شهریور ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۶۶
اخبار کشور
۲

لاوروف: تلاش های ضدایرانی آمریکا به بن بست منتهی می شود

وزیر خارجه روسیه در مصاحبه ای اعلام کرد: تمام منطق کنونی سیاست آمریکا بر این موضوع استوار است که تمام تلاش ها باید معطوف مجازات و بازداشتن ایران شود و فقط تغییر حکومت ایران است که اجازه می دهد کل منطقه سرانجام آزادانه نفس بکشد. این راه به بن بست منتهی می شود.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد: آمریکایی ها در تلاشند تا تمام گفت وگوهای مربوط به مسائل خاورمیانه و شمال آفریقا را به مسیرهای ضد ایرانی سوق دهند.

به گزارش مهر، وی با بیان اینکه دولت کنونی آمریکا تلاش می کند ایران را اهریمن و مایه شرارت(!) جلوه دهد، گفت: ادعا می شود که ایران اصلی ترین مشکل کل منطقه (خلیج فارس) و همچنین سایر مناطق جهان است؛ همچنین تهران به نوعی متهم به دخالت در امور داخلی کشورهای مربوطه نیز می شود.

لاوروف در این خصوص معتقد است: این یک رویکرد بدون چشم انداز و ناامیدکننده بوده و راهی منتهی به بن بست است. این رویکرد بدون چشم انداز و ناامیدکننده است زیرا مشکلات و مسائل را تنها با توافق میان همه طرف ها می توان به طور پایدار و مطمئن حل کرد؛ اما تمام منطق کنونی سیاست آمریکا بر این موضوع استوار است که تمام تلاش ها باید معطوف مجازات و بازداشتن ایران شود و فقط تغییر حکومت ایران است که اجازه می دهد کل منطقه سرانجام آزادانه نفس بکشد. این راه به بن بست منتهی می شود.

وزیر خارجه روسیه گفت: ما همواره با کشورهای اروپایی و چین از توافق برجام برای حل و فصل مسئله هسته ای ایران که در سال 2015 توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد تصویب شد و اکنون آمریکایی ها دوباره با پیروی از سیاست اهریمن جلوه دادن ایران در همه زمینه ها در حال تخریب آن هستند، دفاع می کنیم. اکنون بحث در شورای امنیت سازمان ملل ادامه دارد، 13 کشور از 15 کشور عضو آن مخالف شدید تلاش ها برای از بین بردن برجام و مقصر دانستن ایران در هر اتفاقی هستند.