آرشیو شنبه ۲۹‌شهریور ۱۳۹۹، شماره ۳۸۲۰
جهان
۸

رویداد

سخنرانی ترامپ از  کاخ سفید برای سازمان ملل

رئیس دفتر کاخ سفید اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، برای ایراد سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل که روز سه شنبه است، به سازمان ملل نمی رود و از کاخ سفید سخنرانی می کند. همچنین سخنگوی کرملین گفت که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، تا چند روز آینده پیامی ویدئویی را برای مجمع عمومی سازمان ملل ضبط خواهد کرد.

آماده باش در بلاروس

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس، ارتش این کشور را به حالت آماده باش درآورده و از بستن مرزها با لیتوانی و لهستان خبر داده است. اتحادیه اروپا به تازگی اعلام کرد لوکاشنکو را به عنوان رئیس جمهوری قانونی بلاروس به رسمیت نمی شناسد.

مسمومیت ناوالنی در هتل

نزدیکان آلکسی ناوالنی، سیاست مدار مخالف ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که پس از مسمومیت با «سم نوویچوک» در بیمارستانی در برلین آلمان بستری است، می گویند پژوهشگران آلمانی در یک بطری آب در هتل محل اقامت او در شهر تومسک در سیبری آثار سم نوویچوک را پیدا کرده اند.

انتشار کتاب جدید اوباما

پس از انتشار کتاب میشل اوباما در سال 2018 با عنوان «میشل اوباما شدن»، حالا همسر او، باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا، کتابی را در شرح دوره زمامداری اش با عنوان «سرزمین موعود» به رشته تحریر درآورده است. اوباما در حساب کاربری صفحه توییتر درباره این کتاب نوشت: هیچ حسی همچون تمام کردن یک کتاب وجود ندارد و من به این حس افتخار می کنم.

سفر  یک مقام دیگر  آمریکا به تایوان

یک مقام ارشد آمریکایی به تایوان سفر کرد تا در مراسم بزرگداشت لی تنگ-هوی، رئیس جمهوری فقید این کشور که امروز برگزار خواهد شد، شرکت کند.