آرشیو شنبه ۲۹‌شهریور ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۶۶
اخبار کشور
۹

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره): 50 هزار دستگاه تبلت در بین دانش ‎آموزان مددجو توزیع می شود

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: مهرماه امسال برای کمک به ادامه تحصیل دانش آموزان و استفاده از فضای مجازی در امر آموزش بیش از 50 هزار دستگاه تبلت در بین دانش ‎آموزان مددجو در سطح کشور توزیع می شود.

سید مرتضی بختیاری اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری، جمعیت دانش آموزی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) بیش از 450 هزار نفر است که از این جمعیت، 250 هزار نفر وسایل الکترونیکی برای شرکت در کلاس های آموزش مجازی ندارند.

وی اضافه کرد: برای تامین وسایل الکترونیکی مورد نیاز این دانش آموزان بنیاد مستضعفان قول تهیه 14 هزار دستگاه تبلت، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، 10 هزار دستگاه و اپراتورها نیز هزینه خرید 25 هزار دستگاه تبلت را تقبل کرده اند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: این تبلت ها از ابتدای مهر در بین دانش آموزان نیازمند تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) توزیع می شود تا هیچ دانش آموز مددجویی به خاطر نداشتن وسایل الکترونیکی از ادامه تحصیل باز نماند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد جزو دانش آموزان با استعداد هستند افزود: هم اکنون 81 هزار دانشجوی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در دانشگاه ها در حال تحصیل هستند که 6 هزار نفر از آنان نخبه علمی هستند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: از ابتدای شروع سال تحصیلی تاکنون بیش از 200 هزار بسته آموزشی که توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تامین شده بود، بین دانش آموزان تحت پوشش این نهاد توزیع شد.

سید مرتضی بختیاری افزود: هم اکنون برای تهیه وسایل آموزشی برای دانش آموزان نیازمند، باید 200 هزار بسته آموزشی دیگر شامل کیف، نوشت افزار و پوشاک تهیه شود که برای تامین آن نیازمند یاری خیران هستیم.

وی اضافه کرد: امسال با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا، امکان برگزاری جشن عاطفه ها در مدارس وجود نداشت و شور عاطفه ها در مراکز نیکوکاری کشور با مشارکت خیران برگزار می شود.

وی اظهار داشت: نیکوکاران می توانند علاوه بر وجه نقد، اقلام موردنیاز دانش آموزان را که شامل پوشاک دخترانه و پسرانه و انواع نوشت افزار است در قالب جشن «شور عاطفه ها» تحویل مراکز نیکوکاری دهند تا در سال تحصیلی جدید در اختیار نیازمندان قرار گیرد.