آرشیو شنبه ۲۹‌شهریور ۱۳۹۹، شماره ۴۹۸۸
فرهنگ و هنر
۲۵

هفت هنر جهان

بازی جیم کری در نقش «جو بایدن»

ایسنا : جیم کری به عنوان بازیگر نقش جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در برنامه تلویزیونی «شوی زنده شنبه شب» شبکه ان بی سی انتخاب شد.

وی در حالی برای بازی در نفش «جو بایدن» انتخاب شده که پیش از این چهره هایی چون «جیسون سودکیس» و «وودی هارلستون» در نقش این سیاستمدار آمریکایی در این برنامه تلویزیونی بازی کرده اند. 

قرار است این برنامه تلویزیونی که چهل و ششمین فصل آن از سوم اکتبر (12 مهر) آغاز می شود، نگاهی هجوآلود به دوره پیش روی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا داشته باشد. فصل جدید برنامه تلویزیونی «شوی زنده شنبه شب» (SNL) با تعداد محدودی تماشاگر و رعایت پروتکل های بهداشتی به سبب شیوع ویروس کرونا ساخته می شود. این برنامه تلویزیونی از زمان آغاز، از سال 1975 تاکنون موفق به کسب 65 جایزه امی شده است.

درگذشت نویسنده رمان «فارست گامپ»

مهر : وینستون گروم نویسنده آمریکایی و خالق کتاب «فارست گامپ» در 77 سالگی درگذشت.شهردار فیرهوپ در آلابامای آمریکا خبر درگذشت وینستون گروم را با پستی که در فیس بوک منتشر کرد، به اطلاع عموم رساند.گروم «فارست گامپ» را سال 1986 نوشت و این کتاب به سرعت به کتابی پرفروش بدل شد و 7/ 1 میلیون نسخه از آن به فروش رسید. با اقتباس از این کتاب فیلم مشهوری به همین نام در سال 1994 با بازی تام هنکس، گری سینایس و رابین رایت ساخته شد که 6 جایزه اسکار در سال 1995 دریافت کرد. از جمله این جوایز جایزه بهترین بازیگر مرد برای تام هنکس و بهترین کارگردانی برای رابرت زمکیس بود.وینستون گروم سال 1995 ادامه ای بر این رمان با عنوان «گامپ و کمپانی» نوشت.این نویسنده خالق بیش از 20 عنوان کتاب غیرداستانی بود که جدیدترین آنها با عنوان «متفقین: روزولت، چرچیل، استالین و اتحادی بعید که در جنگ جهانی دوم پیروز شد» در سال 2018 منتشر شد.