آرشیو شنبه ۲۹‌شهریور ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۶۶
جامعه
۱۰

انهدام باند جعل هویت برای دریافت مدرک بین المللی در یک آموزشگاه زبان

جانشین رئیس پلیس پایتخت از انهدام باندی که اقدام به دریافت مدرک «IELTS» با شیوه متقلبانه برای متقاضیان یک آموزشگاه زبان کرده بودند، خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار حمید هداوند گفت: مدتی قبل و به دنبال کسب خبرهایی پیرامون فعالیت یک باند جاعل مدارک هویتی تحت پوشش آموزشگاه زبان در حوالی پارک ساعی، رسیدگی به موضوع در دستورکار ماموران پایگاه سوم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ قرار گرفت که در جریان تحقیقات اولیه مشخص شد مشتریان این آموزشگاه اغلب کسانی هستند که قصد شرکت در آزمون زبان انگلیسی(IELTS) و قبولی در آن را دارند اما به علت قرار گرفتن در سطوح پایین دانش زبان امکان قبولی آنان بسیار ضعیف است.

هداوند ادامه داد: تحقیقات تکمیلی ماموران نشان داد که اعضای این باند با افتتاح آموزشگاه زبان و وعده قبولی تضمینی در آزمون، مدارک هویتی مراجعه کنندگان را جعل و افراد مسلط به زبان را به جای آنان به محل های آزمون معرفی کرده و در ازای آن مبالغ کلانی را نیز از متقاضیان دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه مجوزهای قضایی برای دستگیری این افراد اخذ شد، افزود: سرانجام ماموران بیست و پنجم شهریورماه پنج تن از اعضای این باند را در عملیاتی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند که آنان تحت بازجویی اولیه قرار گرفته و به جرم خود اعتراف کردند.

جانشین رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه افراد دستگیر شده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند، گفت: با توجه به اینکه ظن پلیس همکاری تعداد بیشتری از افراد جاعل با این باند است تحقیقات تکمیلی در این خصوص در حال انجام است.