آرشیو شنبه ۲۹‌شهریور ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۶۶
صفحه آخر (جهان)
۱۲

ترامپ سر امارات کلاه گذاشت و اعلام کرد الحاق کرانه باختری صورت می گیرد!

برخلاف ادعای امارات مبنی بر توقف طرح اشغال کرانه باختری در پی توافق سازش، سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی از اجرایی شدن این طرح در آینده نزدیک خبر داد.

امارات و بحرین در حالی توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را در کاخ سفید امضا کردند که مقامات هر دو کشور مدعی شدند برای حمایت از فلسطین، توافق صلح را امضاء کرده اند. امارات از همان روزهای نخست اعلام کرده بود که با توافق صلح، طرح اشغال کرانه باختری متوقف می شود. از همان ابتدا مقامات صهیونیستی این اظهارات را رد کرده اند، اما سران متوهم امارات همچنان اصرار داشتند که طرح الحاق، دیگر اجرا نخواهد شد. در نهایت نیز «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی، اعلام کرد که طرح الحاق به زودی اجرایی می شود.

به نوشته الجزیره، فریدمن که از معماران اصلی توافق سازش میان بحرین و امارات با رژیم صهیونیستی محسوب می شود، به روزنامه «اسرائیل هیوم» گفته است که طرح الحاق بخش هایی از کرانه باختری ، عملی خواهد شد و در حال حاضر، شیوع ویروس کرونا و برخی مشکلات دیپلماتیک، این مسئله را به تاخیر انداخته است.

سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی افزود: «حتی بدون اجرای طرح الحاق نیز پرچم اسرائیل در شهرک «گوش عتصیون» (در اطراف بیت لحم) و شهرک «بیت ایل»

(نزدیک رام الله) افراشته خواهد شد. طبق طرح ما برای صلح، این پرچم ها به زودی در آنجاها برافراشته می شوند.»