آرشیو شنبه ۲۹‌شهریور ۱۳۹۹، شماره ۴۹۸۸
اصناف و تشکل ها
۳۰

رعایت پروتکل های بهداشتی توسط اصناف سیمرغ

نماینده اتاق اصناف ایران در شهرستان سیمرغ گفت: ویروس کرونا در جهان بسیاری از اقتصادهای بزرگ را با مشکل مواجه کرده و تاثیر گذاری آن در کسب و کارهای کوچک به ویژه واحدهای صنفی بیشتر بوده است، به همین دلیل تمامی کسبه شهرستان سیمرغ به بهترین شکل پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند.

شعبان محمدعلیزاده در گفت وگو با خبرنگار اتاق اصناف ایران با بیان اینکه استمرار فعالیت واحدهای صنفی در این شرایط کرونایی لازم است، افزود: کسبه واحدهای صنفی شهرستان سیمرغ در اولویت اول برای مراقبت خود در محیط کسب و کار پروتکل های بهداشتی را دقیقا رعایت می کنند و این واحدها مشتریان خود را نیز برای رعایت پروتکل های بهداشتی توجیه می کنند، به همین علت شهرستان سیمرغ بیشتر در وضعیت سفید قرار دارد.

وی با بیان اینکه 14 رسته جزو مشمولان پرداخت تسهیلات کرونایی شدند، تصریح کرد: تقریبا 80 درصد از فعالان صنفی خسارت دیده تسهیلات کرونایی خود را دریافت کرده اند و انتظار اصناف این بود که تسهیلات به تمامی واحدهایی که در ایام کرونا تعطیل بودند تعلق بگیرد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان سیمرغ گفت: کارشناسی صورت گرفته برای انتخاب رسته های دریافت تسهیلات خیلی دقیق نبود و تعداد زیادی از کسبه شهرستان نتوانستند ثبت نام کنند و برخی از رسته هایی هم که ثبت نام کردند کدهای آیسک آنان پذیرفته نمی شد به همین دلیل تعداد زیادی از کسبه خسارت دیده از دریافت تسهیلات بازماندند. اصناف ایثارگران و جهادگران عرصه اقتصاد هستند و در مبارزه با شیوع بیماری کرونا با دولت همکاری لازم را داشتند و باید درباره پارامترهای شناسایی واحدهایی که آسیب بیشتری دیدند کارشناسی دقیق تری صورت می گرفت و میزان تعطیلی بنگاه ها، میزان سرمایه گذاری و تعداد شاغلان به عنوان شاخص های لازم دیده می شد.