آرشیو سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹، شماره ۵۷۶۲
صفحه اول
۱
دیدگاه

بیانات جریان ساز

دکتر مسعود مردانی (عضو ستادملی مقابله با کرونا)

    از نیمه های تیرامسال و با افزایش موارد ابتلا، در ستادملی مقابله با کرونا، راهبرد اجباری شدن استفاده از ماسک در اماکن سربسته عمومی طراحی شد. نهادها هم در اجرای این طرح کمک بسیاری کردند، از سازمان صداوسیما و دیگر رسانه ها گرفته تا خود مردم که این راهبرد را جدی گرفتند. تا جایی که درصد استفاده از ماسک در برخی شهرها تا 90درصد هم گزارش شد. ادامه این طرح آرام آرام از شتاب شیوع بیماری کاست تا این که تعطیلات شهریورو مناسبت های محرم فرا رسید و متاسفانه بسیاری از افراد در این تعطیلات راهی سفر شدند.  بیانات دیروز رهبر معظم انقلاب مبنی بر رعایت نکردن احتمالی پروتکل های بهداشتی از سوی مردم، تکرار گفته های ایشان درگذشته بود.  فارغ از این بیانات، درگذشته هم ایشان با اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی در اجرای مراسم عزاداری به یک الگو برای مردم عادی تبدیل شدند که تصاویر منتشرشده از ایشان هنگام عزاداری فردی، نشانه مهمی از همخوانی گفته ها با عمل است که باید در این حوزه هم به ایشان اقتدا کرد.

درمورد عزاداری های محرم هم ایشان تاکید کردند این مراسم حتما با رعایت پروتکل های بهداشتی و با نظر ستادملی مقابله با کرونا انجام شود؛ علاوه بر سفرهای غیرضروری و برخی اجتماعات، بازگشایی مدارس در 15شهریور هم تاثیر مهمی در افزایش موارد ابتلا داشت؛ مدارسی که سال های گذشته، ابتدای مهر بازگشایی می شدند، اما نمی دانیم چرا امسال با وجود همه حساسیت ها این اتفاق در 15شهریور رخ داد.

 در حال حاضر، پذیرش بیماران کرونایی در مراکز درمانی بین 10تا 15درصد افزایش یافته و تقریبا همه تخت های آی سی یو در بیمارستان ها پر شده است. بیانات رهبر معظم انقلاب  در این حوزه حتما می تواند راهگشا باشد، چراکه برای مردم ما حرف های ایشان فصل الخطاب است.  رهبرمعظم انقلاب بارها درباره رعایت پروتکل ها و پرهیز از تجمعات غیرضروری بنا به خواست ستادملی مقابله با کرونا اشاره های پررنگی داشتند. نباید فراموش کرد بیانات رهبر انقلاب همواره جریان ساز است و به حل مشکلات جامعه کمک می کند؛ برای نمونه ایشان مدتی پیش در سخنرانی خود در روز نیمه شعبان بر لزوم شکل گیری رزمایش گسترده برای کمک به نیازمندان جامعه تاکید کردند و این یادآوری ایشان به حل مشکلات اقشار نیازمند در این روزهای کرونایی بسیار کمک کرد.