آرشیو سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۶۹
اخبار کشور
۳

مادر شهید همت به فرزند شهیدش پیوست

مادر سردار رشید اسلام شهید محمدابراهیم همت در شامگاه یکشنبه به دیدار معبود شتافت و به فرزند شهیدش ملحق شد.

حاجیه خانم نصرت همت مادر سردار شهید محمد ابراهیم همت (فرمانده لشکر محمد رسول الله(ص) دار فانی را وداع گفت. مراسم تشییع این بانوی بزرگوار صبح امروز (سه شنبه) با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در شهرضا به سمت گلزار شهدا برگزار و در کنار فرزند شهیدش آرام می گیرد.

مرحومه حاجیه خانم همت دارای دو دختر و سه پسر بود که با شهید شدن محمد ابراهیم و فوت یکی از دخترانش، یک فرزند دختر و دو پسر از وی به یادگار مانده است.

رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، معاون اول رئیس جمهور، وزیر ارشاد، وزیر کشور و برخی دیگر از مسئولان کشوری و لشکری در پیامهایی جداگانه درگذشت این بانوی بزرگوار را تسلیت گفتند.

سردار شهید محمدابراهیم همت در دوران دفاع مقدس، فرمانده لشکر 27 محمد رسول الله (ص) بود که در هفدهم اسفندماه 1362، در جزیره مجنون بر اثر اصابت گلوله توپ به شهادت رسید. صلابت، اقتدار و استقامت فراموش نشدنی این شهید والامقام و رزمندگان لشکر محمد رسول الله (ص) در جریان عملیات خیبر در منطقه طلائیه و تصرف جزایر مجنون و حفظ آن با وجود حملات شدید دشمن برگ زرینی در تاریخ دفاع مقدس است.

کیهان درگذشت این بانوی مومنه را به بازماندگان تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال برای این مادر شهید، علو درجات را مسئلت دارد.