آرشیو سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۶۹
دانش و پژوهش
۶
طب ایرانی

فواید «شلغم پخته» برای پیشگیری از سرماخوردگی

یک دستیار تخصصی طب سنتی گفت: شلغم کاملا پخته برای سرماخوردگی, دفع خلط سینه و همچنین پیشگیری از سرماخوردگی در کودکانی که زیاد سرما می خورند، مفید است به شرط آنکه تا زمانی که در بازار موجود است، روزانه مصرف شود.

به گزارش تسنیم، ناصر رضایی پور درباره درمان ترشحات سینه و بینی اظهار داشت: ترشحات سینه و بینی در زمان سرماخوردگی، یکی از مواد دفعی است که اگر خارج نشوند، باعث ایجاد بیماری خواهند شد.

این دستیار تخصصی طب ایرانی اضافه می کند به همین دلیل، در سه روز اول سرماخوردگی‏ های ساده، نباید به مصرف دارو‏هایی مانند آنتی‏ بیوتیک ها و آنتی‏ هیستامین ها پرداخت و لازم است با نظر پزشک به تخلیه بهتر این ترشحات کمک کرد. وی ادامه داد: شلغم دارای طبیعت گرم و تر است؛ برگ‏ های شلغم برای افرادی که از نظر طب سنتی دچار افزایش خون هستند، غذای مناسبی است و خود آن برای افرادی که دچار کم‏ خونی هستند، مفید است.

شلغم کاملا پخته برای سرماخوردگی و دفع خلط سینه بسیار مفید است

رضایی پور بیان کرد: شلغم کاملا پخته برای سرماخوردگی، دفع خلط سینه و همچنین پیشگیری از سرماخوردگی در کودکانی که زیاد سرما می خورند، مفید است به شرط آنکه تا زمانی که در بازار موجود است، روزانه مصرف شود.

وی اضافه کرد: زمستان دارای طبیعت سرد و تر است و افراد سرد و تر، بهتر است، دو وعده غذا در روز مصرف کنند و از زیاد خوردن غذا‏های سرد و تر بپرهیزند.

این کارشناس یادآور شد: افراد سرد و تر پیش از غذا فعالیت بدنی داشته باشند تا معده هایشان گرم شود؛ بیش از 8 ساعت در روز نخوابند و تا می‏ توانند صبح زود از خواب بیدار شوند تا از تولید بلغم زیاد در بدن هایشان جلوگیری شود.