درباره نمایش «بیداری» به داوود دانشور
روزی روزگاری دهه شصت
فاصله میان اجراهای داوود دانشور در سال های اخیر بیشتر و بیشتر شده است. او که روزگاری با همراهی منصور براهیمی در گروه آیین، نمایش حروفیه را در تالار قشقایی روی صحنه برده بود و رابطه ای چهل ساله را رقم زده بودند، در یک دهه گذشته به کارگردان کم کاری بدل شده است و ردپایش در کارگردانی، با وجود استمرارش در ترجمه نمایشنامه، بر صحنه تئاتر کمرنگ می شود. پس اجرای نمایش «بیداری» می تواند یک فرصت باشد برای شناخت بخشی از تاریخ تئاتر ایران؛ آن هم بخشی که نقش پررنگی در بینش عمومی تئاتر در دو دهه شصت و هفتاد داشت. نقش گروه آیین در دوران کم کاری تئاتر در جامعه شهری ایران و البته کارکرد زیباشناختی آن در تولید
شما میتوانید به یکی از روشهای زیر مشترک شوید:
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامهها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارتهای بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارتهای اعتباری بینالمللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکانپذیر است.
- دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت میگیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمیکند.
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.