آرشیو سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹، شماره ۵۷۶۲
فرهنگ: سینمای جهان
۱۲
تازه های تولید

انتقال «ایوان هنسن عزیز» از تئاتر به سینما

منبع: اسکرین اینترنشنال

یکی دیگر از نمایش های موزیکال بسیار موفق برادوی، تبدیل به فیلم سینمایی می شود. بعد از چند اقتباس سینمایی از نمایش های پربیننده تئاتری مرکز برادوی، حالا نوبت به «ایوان هنسن عزیز» رسیده که راه خود را به روی پرده سینما باز کند. شرکت یونیورسال تهیه کننده این اقتباس سینمایی است و آن را با هزینه ای 45 میلیون دلاری جلوی دوربین می برد. استفان چبوسکی، کارگردانی فیلم را براساس فیلمنامه ای از استیون لونسون انجام می دهد. لونسون، نویسنده کتاب ایوان هنسن عزیز است که کار نگارش نمایش تئاتری و تبدیل این داستان برای اجرای صحنه ای را هم به عهده داشت.

بعد از انتخاب ایمی آدامز و بن پلات برای بازی در دو نقش مهم فیلم، جولین مور دیگر چهره سرشناسی است که به جمع بازیگران پیوسته است. تعدادی از بازیگران نمایش صحنه ای ایوان هنسن عزیز هم، در نسخه سینمایی نقش های تئاتری شان را بازی و تکرار می کنند. پلات که نقش خود در نسخه تئاتری را تکرار می کند، در قالب شخصیت ایوان هنسن ظاهر خواهد شد. او برای ایفای این نقش روی صحنه برادوی موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد مراسم تونی (اسکار تئاتری) شد.

 او جوانی به ظاهر احمق و بزدل است که دروغش باعث ایجاد مشکلات بسیار زیادی برایش می شود. او ادعا می کند که بهترین و صمیمی ترین دوست یکی از هم کلاسی هایش که خودکشی کرده، بوده است. این دروغ ایوان را در مرکز توجهات قرار می دهد، اما زمانی که حقیقت فاش می شود او باید تاوان دروغی را که گفته پس بدهد. جولین مور مادر ایوان و ایمی آدامز مادر نوجوانی است که خودکشی کرده است. این دو شخصیت، نقش بسیار مهمی در داستان فیلم دارند.