آرشیو سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹، شماره ۵۷۶۲
فرهنگ: سینمای جهان
۱۲
جدول گیشه نمایش

«انگاره»، صدرنشین، اما ناموفق!

منبع: باکس آفیس

«انگاره» درام دلهره آور و علمی -تخیلی کریستوفر نولان برای سومین هفته متوالی صدرنشین جدول هفتگی گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی شد. فیلم این مقام را با فروشی 5 میلیون دلاری از آن خود کرد. اکران عمومی اولین فیلم بزرگ و پرهزینه هالیوودی در آمریکا در شرایطی است که هنوز تعداد زیادی از سالن های نمایش در ایالت های بزرگ، اقدام به بازگشایی مجدد نکرده اند. سینماهای کالیفرنیا و نیویورک که بخش مهمی از فروش جدول گیشه را رقم می زنند، هنوز بسته هستند.

 فروش کلی سه هفته ای انگاره در آمریکای شمالی به رقم 36 میلیون دلار رسیده است. فروش فیلم در بقیه کشورهای دنیا هم حدود 215 میلیون دلار بوده است. فروش کلی جهانی 250 میلیون دلاری فیلم، توانسته فقط رقم تولید و بازاریابی آن را تامین کند. به گفته مدیران شرکت برادران وارنر که انگاره را تهیه کرده اند، فروش روزهای آینده آن در سینماهای جهان سود ناشی از تولید فیلم خواهد بود.از آنجا که استقبال تماشاگران از انگاره در حد انتظار اهالی هالیوود نبوده است، شرکت های بزرگ فیلمسازی دوباره به فکر جابه جایی زمان اکران عمومی محصولات پرسروصدا و گران قیمت خود افتاده اند. از داخل این شرکت ها خبر می رسد که آنها نگران آن هستند که مردم از فیلم های آنها هم استقبال خوبی نکنند و کارهایشان شکست تجاری بخورد. مدیران والت دیزنی اولین کسانی بودند که دست به تغییر زمان نمایش فیلم های بزرگ خود زدند. در حالی که قرار بود قسمت تازه اکشن کمیک استریپی «واندر وومن» برای دوم اکتبر راهی پرده سینماها شود، حالا خبر می رسد که باز هم زمان نمایش عمومی آن به تعویق افتاده است.

دومین فیلم جدول گیشه، اکشن فانتزی «موتانت های جدید» با فروشی 5/1میلیون دلاری است. این فیلم هم طی سه هفته نمایش عمومی توانسته 17میلیون دلار فروش کند. سومین فیلم جدول اکشن تازه واردی به نام «کافر» با فروشی زیر 5/1 میلیون دلار است. داستان این فیلم دلهره آور در اروپای شرقی رخ می دهد.