آرشیو سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹، شماره ۳۸۲۳
جهان
۸

رویداد

تهدید مجدد بایدن از سوی ترامپ

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در صحبت هایش در یک تجمع انتخاباتی در فایتویل ایالت کارولینای شمالی گفت ممکن است با امضای یک فرمان اجرائی نگذارد جو بایدن به عنوان رقیبش از حزب دموکرات در انتخابات نوامبر آتی شرکت کند. همچنین بایدن، جمهوری خواهان سنا را تشویق کرد به هیچ نامزدی که هم زمان با نزدیک شدن انتخابات نوامبر برای دیوان عالی آمریکا کاندیدا می شود، رای ندهند و برنامه دونالد ترامپ را «اعمال قدرت سیاسی بی قیدوشرط» خواند.

روسیه خواهان تمدید معاهده نیواستارت

سفیر روسیه در سازمان ملل تاکید کرد کشورش امیدوار به تمدید معاهده «نیواستارت» است و گفت: اگر توافقی با آمریکا برای تمدید این معاهده به دست نیاید، مسکو روش هایی را برای حفاظت از خود می یابد.

استقرار نیروی فضایی در بیابان های عربستان

گروه تازه تاسیس نیروی فضایی آمریکا در حال استقرار نیرو در جبهه کاملا جدیدی است؛ شبه جزیره عربستان. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نیروی فضایی آمریکا در اولین استقرار خارجی خود، اکنون اسکادرانی از 20 نیروی مستقر در پایگاه هوایی العدید قطر دارد.

برگزاری  انتخابات در  فلسطین

دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح اعلام کرد به زودی در اراضی فلسطین انتخابات سراسری برگزار خواهد شد. او گفت: ابتدا انتخابات شورای قانون گذاری (پارلمان) و بعد انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان برگزار می شود و بعد از آن شورای ملی فلسطین براساس مکانیسم ها تشکیل خواهد شد.

سفر  بنی گانتس به آمریکا

بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائیل، در سفری یک روزه به واشنگتن با مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا و دیگر مسئولان پنتاگون دیدار خواهد کرد. او با هدف بررسی قرارداد فروش جنگنده های اف-35 آمریکایی به امارات به واشنگتن می رود.

شرط اخوان برای به رسمیت شناختن سیسی

ابراهیم منیر، معاون رهبر گروه اخوان المسلمین مصر گفت که به رسمیت شناختن سیسی در ازای آزادی زندانیان اخوان و منوط به تصمیم رهبران دربند این گروه است.