آرشیو سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹، شماره ۴۷۴۹
جامعه
۱۳
مد و هزاره سوم

دریایی با پلاستیک بیشتر از ماهی

سحر موسوی

آمار و ارقام مصرف پلاستیک و تولید زباله به روشنی آینده ای را خبر می دهند که در دریاها بیشتر از ماهی، پلاستیک خواهیم دید و مساله قابل تامل اینجاست که این آینده چندان دور نیست، اگر رویه تولید، مصرف گرایی و آسیب رسانی به محیط زیست را تغییر ندهیم و به همین صورت ادامه دهیم در 2024 شاهد وجود دریاهایی خواهیم بود که بیش از ماهی دارای پلاستیک هستند و امروز بیش از هر زمان دیگری زمان برخورد و تفکر مسوولانه است و جای بسیار خوشحالی است که برندهای پیشرویی وجود دارند که 20 سال است در این زمینه مشغول فعالیت، خلاقیت و نوآوری هستند. آدیداس از اولین سال شکل گیری شاخص های پایداری «داو جونز» در سال 1999 جزیی از آن بوده و تا به امروز زیرساخت های زیادی برای تولید پایدار آماده کرده است.

تولید کفش پایدار

یکی از فعالیت های این تولیدکننده در زمینه مد پایدار، تولید کفش از زباله های پلاستیکی رهاشده در طبیعت بوده که در سال گذشته بالغ بر 1 میلیون جفت کفش پایدار به فروش رسانده و جالب است بدانید که هر کفش از امکان ورود 11 بطری به اقیانوس جلوگیری می کند.

کاهش مصرف

100 درصد کتان مصرفی در این شیوه، پایدار است که باعث کاهش مصرف آب و مواد شیمیایی می شود.

کار عادلانه

از سال 1999 که این تولیدکننده عضو اتحادیه حقوق بشر و کار عادلانه شده است نشان دهنده به کارگیری نیروهای کار به روش عادلانه و با پرداخت حقوق منصفانه است.

نه به کیسه پلاستیکی

مدت هاست که این تولیدکننده کیسه پلاستیکی را از تمامی شعبات رسمی خود در سراسر دنیا جمع آوری کرده است، تاکید می کنم شعبات رسمی! پس اگر جایی کیسه پلاستیکی دیدید به آدیداس شک کنید. علاوه بر این برنامه ریزی به استفاده کامل از مواد بازیافتی برای بسته بندی محصولات تا سال 2021 هست و با توجه به تحقیقات و برنامه ریزی هایی که در پیش دارد تا سال 2030 سی درصد از رد پا تولید کربن را کم خواهد کرد.