آرشیو سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۶۹
جامعه
۱۰

رئیس کل دادگستری استان تهران: علت مهم جرایم و دستگیری مدیران شهرداری ها نظارت نکردن شوراهای شهر است

رئیس دادگستری استان تهران گفت: طی ماه های اخیر دستگیری هایی را در حوزه مدیریت شهری شهرهای استان تهران مثل لواسان و شهریار و طی دو نوبت در رودهن داشته ایم.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجواد حشمتی درخصوص دستگیری تعدادی از شهرداران شهرهای استان تهران اظهار داشت: طی ماه های اخیر دستگیری هایی را در حوزه مدیریت شهری شهرهای استان تهران مثل لواسان و شهریار و طی دو نوبت در رودهن داشته ایم.

حشمتی با بیان اینکه این دستگیری ها سبب ایجاد ذهنیت های بد در مردم و جامعه می شوند، افزود: این دستگیری ها به مدیریت شهری و شوراهای شهر و روستا ضربه وارد می کنند و متاسفانه این اتفاقات رخ می دهد و برخی از شهرداران به هر علتی به جرم مرتکب می شوند و عمل رشوه خواری به وقوع می پیوندد.

وی، عدم نظارت دقیق شورای شهرها را یکی از علل مهم ایجاد این جرایم در شهرداری ها و مدیریت های شهری دانست و گفت: زمانی که نظارت به میزان کافی و درست بر اعمال و رویه شهرداران وجود نداشته باشند این افراد مرتکب جرم می شوند.

رئیس دادگستری استان تهران با تاکید بر نظارت بر عملکردهای مدیرت شهری، ادامه داد: عدم دقت در انتخاب شهرداران سبب این آسیب ها می شود و به مدیریت شهری صدماتی را وارد می کند که شاهد این اتفاقات می شویم.