آرشیو سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹، شماره ۵۷۶۲
ورزش
۱۷

تیم یحیی با یک پنالتی به رده سوم جدول سقوط کرد

موج افتاد زیر قایق پرسپولیس

رضا پورعالی

همه چیز خوب داشت پیش می رفت، تا دقیقه 58 که یک پاس اشتباه از میلاد سرلک، الدحیل را در موقعیت حمله قرارداد و بعد هم سوت داور سریلانکایی که به نشانه خطای پنالتی به صدا درآمد. پرسپولیس که 240 دقیقه دروازه خود را بسته نگه داشته بود، با ضربه پنالتی معز علی با یک گل مغلوب الدحیل شد تا صدر جدول را دو دستی تقدیم کند و دوباره به رده سوم بازگردد.

این باخت در شرایطی وضعیت پرسپولیس را در جدول متزلزل کرد که شاگردان یحیی گل محمدی، حتی در قطر هم مقابل تیم قطری الدحیل، تیم برتر میدان بودند. این موضوع رادرصد مالکیت توپ (53 به 47)، تعداد پاس های رد و بدل شده (463 به 401) ودرصد پاس های صحیح (82درصد به 78درصد) می گوید. با این حال نتیجه نهایی یک بر صفر به سود الدحیل بود. حالا پرسپولیس برای صعود فقط یک راه دارد،  این که الشارجه امارات را در بازی روز پنجشنبه شکست بدهد.

صحنه مشکوک

دیشب یحیی گل محمدی در کنار زمین بارها اعتراض خود را به عملکرد داور سریلانکایی نشان داد. این اعتراض ها در نیمه اول روی چند صحنه خطا در میانه های میدان بود، اما در دقایق پایانی، وقتی دیلان پرر برخورد توپ به دستان معز علی را پنالتی نگرفت، به اوج خودش رسید. تصاویر آهسته نشان دادند که مهاجم قطری مرتکب خطای هند شده است، اما داور سریلانکایی به راحتی از کنار این صحنه گذشت تا فرصت طلایی قرمزها برای به تساوی کشاندن بازی، از دست برود.

معز علی، بهترین بازیکن زمین

در پایان دیدار پرسپولیس ایران و الدحیل قطر، معز علی که در دقیقه 60 و از روی نقطه پنالتی دروازه حامد لک را باز کرده بود، به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. در این بازی رامین رضاییان هم یکی از بهتر ین بازیکنان الدحیل بود، اما با دریافت کارت زرد  از داور، دو اخطاره شد تا بازی آخر الدحیل مقابل التعاون را از دست بدهد.

هدیه AFC به الدحیل

پس از این که باشگاه الدحیل قطر به اخراج مهدی بن عطیه در دیدار هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا مقابل الشارجه امارات اعتراض کرد، AFC در فاصله چند ساعت تا دیدار الدحیل مقابل پرسپولیس، محرومیت بن عطیه را لغو کرد. این تصمیم عجیب، در نتیجه بازی بی تاثیر نبود؛ چراکه او نقش به سزایی در استحکام بخشیدن کمربند میانی الدحیل ایفا کرد و از ارکان اصلی این تیم در بازی با پرسپولیس بود.