آرشیو سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۶۹
جامعه
۱۰

# پرسه در فضای مجازی

تخریب بخش خصوصی

 مهدی انجیدنی مدیر پیام رسان «گپ» در واکنش به جدولی که امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات منتشر کرده و گفته بود «مقایسه سیاست های توسعه پلتفرم در دو نمونه مسیریاب/ نقشه با پیام رسان نشان می دهد حمایت دولتی مالی، مستقیم، متکی بر فیلتر رقیب خارجی تا چه حد شکست پذیر و اشتباه است» نوشت: «این جدول ساختگی با داده های غیرواقعی گوشه ای از نگاه دولت به پیام رسان بومی و مهم ترین دلیل آسیب به مسیر رشد پیام رسان است. تلاش می کنند به دروغ پیام رسان را دولتی، شکست خورده و رانتی نشان دهند. جالبه که هیچ صحبتی از فیلتر بودن waze و از فیلتر صوری تلگرام نمی کنند.»

حکایت برجام

 سید یاسر جبرائیلی: «دو نوع قطعنامه داریم که در دسته کاغذپاره ها قرار می گیرند: قطعنامه ای که تحریم کند و بلااثر باشد، قعطنامه ای که تحریم بردارد و بلااثر باشد.»

پهلوی خائن

 سجاد امیدی: «اسناد ارائه شده در شبکه «الاتجاه» کشف شده از رژیم بعث نشان میده که با موافقت فرح پهلوی و مشارکت شاپور بختیار تجهیزات نظامی شامل هواپیماها که از آمریکا و فرانسه خریداری شده بود رو در اختیار صدام قرار دادند تا بر علیه مردم ایران استفاده کنند.»

این رانت نیست؟

 محمد نصوحی: «قراره به نماینده های مجلس خودروی دنا پلاس با نصف قیمت بازار و اقساط سه ساله بدن! واقعا این خود رانت نیستش؟ بعضی از خانواده ها حتی قدرت خرید یه پراید رو ندارن بعد شماها که اسم تون نماینده های مردم هست چطور روتون میشه ماشین ششصد میلیونی سوار بشین؟..»

نادیده های تهران

 امین اسدی: «در پویش جمع آوری ته سیگار که روز جمعه برگزار شد، فقط در 200 متر چندین کیلو ته سیگار جمع آوری شده که برای محیط زیست شهری فاجعه است! فیلتر سیگار هم حاوی مواد سمی مانند آرسن، سرب، نیکوتین و... است هم مانند پلاستیک بسیار جان سخت است و به کندی تجزیه می شود.»