آرشیو سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۶۹
اخبار کشور
۱۱

سردار حاجی زاده: آمریکا همچون گذشته هیچ غلطی نمی تواند بکند

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: برنامه جمهوری اسلامی ایران با گذشته هیچ فرقی نخواهد کرد؛ امروز ما خودکفا هستیم و اگر تحریم ها برداشته شود، راه صادرات باز خواهد شد.

سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه آیین تجلیل و تکریم از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره برنامه ایران در واکنش به تحریم های تسلیحاتی آمریکا اظهار داشت: برنامه جمهوری اسلامی ایران با گذشته هیچ فرقی نخواهد کرد؛ امروز ما خودکفا هستیم و اگر تحریم ها برداشته شود، راه صادرات باز خواهد شد.

وی ادامه داد: ما در بحث تامین تسلیحات مورد نیاز کشورمان به خارج وابستگی نداریم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: برداشته شدن تحریم های تسلیحاتی ایران چند مزیت دارد که نخستین مزیت آن برای ما به دست آوردن یک پیروزی سیاسی است، دومین مورد در رفع تحریم های تسلیحاتی نیز باز شدن دست ایران برای صادرات است که در واقع روی آمریکایی ها با این کار کم می شود.

به گزارش فارس، سردار حاجی زاده در پاسخ به سوالی درباره تهدیدات ترامپ و پاسخ ایران به این تهدیدات گفت: ترامپ در گذشته امتحان خود را در مقابله با ایران پس داده است؛ آنها این حرف های بی معنی را بار ها بیان کرده اند، مانند گذشته که اعلام کرده بودند قرار است 52 نقطه ایران را بزنند و ما هم دیدیم که چگونه این کار را انجام دادند؛ آنها همچون گذشته، نمی توانند هیچ غلطی کنند.