آرشیو سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۶۹
صفحه آخر (جهان)
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

الجزایر

ایسنا: پرونده فسادی که مسئولان دولت «عبدالعزیز بوتفلیقه»، رئیس جمهور سابق الجزایر، در آن دست داشته اند، موجب وارد آمدن خسارتی حدودا 70 میلیارد دلاری به الجزایر شده است.

تخلف های اقتصادی که مسئولان سابق الجزایر مرتکب شده اند،شامل اعطای امتیازها و اعتبارات، امضای قراردادها و معافیت های مالیاتی می شود. این جرائم طی حکم هایی که از سوی دادگاه جنایی در پایتخت الجزایر صادر شده اند، به رسانه ها درز کرده است.

تایوان

فارس: در بحبوحه تنش های روزافزون پکن با تایپه بر سر مناقشات سرزمینی، دولت تایوان دیروز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور حق دارند که در برابر هرگونه تهدید و آزار خارجی، از خود دفاع و مقابله به مثل کنند. منظور تایپه از تهدید خارجی، رزمایش ارتش چین است. این در حالی است تایوان بخشی از خاک چین بوده و در سال 1949 از خاک اصلی جدا شده است.

فلسطین اشغالی

باشگاه خبرنگاران جوان: رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که وبلاگ «تیکون عولام» نام فرمانده یگان کماندو و نخبه های نیروی هوایی این رژیم را افشاء کرد. نام این فرد «ایوب کیوف» است. این پایگاه همچنین فاش کرد که این افسر نظامی، عرب دروزی از شهرک «عسفیه» است. رسانه های رژیم صهیونیستی این افشاگری را دومین درز اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل اعلام کردند. دو روز پیش نام طراح ترور شهید «عماد مغنیه» نیز فاش شده بود.

لبنان

العهد: شیخ «رضا احمد»، مسئول بخش شمال نیرو های حزب الله، به دنبال دعوت خانواده شهید «آنتونی تقلا»، از نیروهای ارتش لبنان، در منزل این خانواده واقع در شهرک «عندقت العکاریه» حضور یافت و هدیه پدر این شهید برای سید «حسن نصرالله» را دریافت کرد.

شهید آنتونی تقلا به همراه سه نظامی دیگر در عملیات بازداشت «خالد التلاوی»، یکی از تروریست هایی که در جنایت شهرک «کفتون الکورانیه» دست داشت در منطقه «البداوی» به شهادت رسید.

روسیه

اسپوتنیک: به گفته وزارت دفاع روسیه، رزمایش «قفقاز-2020» طی دو مرحله در حال برگزاری است. بیش از 20 ناو ضربتی از یگان دریای سیاه نیروی دریایی روسیه در مرحله نخست این رزمایش حضور دارند.