آرشیو چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۷۰
اخبار کشور
۳

«زنگ ایثار و مقاومت» در مدارس نواخته شد

در دومین روز از هفته دفاع مقدس زنگ ایثار و شهادت در مدارس سراسر کشور نواخته شد.

به گزارش ایسنا، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش صبح دیروز در مراسم نکوداشت هفته دفاع مقدس و نواخته شدن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس سراسر کشور که به صورت نمادین در دبیرستان ماندگار البرز برگزار شد با اشاره به اینکه گرامیداشت هفته دفاع مقدس به ویژه در چهلمین سالگرد آن و با توجه به بیانات روز دوشنبه رهبر معظم انقلاب از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: هفته دفاع مقدس یادآور ایستادگی و مقاومت ملت ایران در برابر استکبار، صبر، توکل و... است.

علیرضا کاظمی افزود: دفاع مقدس بود که تمام معادلات شرق و غرب را به هم ریخت و زمینه استقلال کامل همراه با اقتدار جمهوری اسلامی را در همه زمینه ها فراهم کرد.

کاظمی با بیان اینکه زنگ ایثار و مقاومت که امروز در همه مدارس به صدا در می آید صرفا یک کار نمادین نیست، بلکه یک کار فرهنگی عمیق و ارزشمند است، ادامه داد: برای حفظ انقلاب و دستاوردهای آن نیاز داریم به فرهنگ دفاع مقدس متمسک شویم.

وی با اشاره به اینکه باید آموزه های دفاع مقدس را به نسل جدید منتقل کنیم، گفت: وزارت آموزش و پرورش توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت را از ماموریت های اصلی خود می داند و در کنار توجه به فرهنگ ایثار و مقاومت در محتوای کتاب درسی، تحلیل و تکریم 40 هزار معلم و دانش آموز شهید و 140 هزار ایثارگر و جانباز آموزش و پرورش، توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت از طریق اردوهای راهیان نور و... نیز مورد توجه و در برنامه های ما است.

در این مراسم ضمن تکریم خانواده شهدای مدافع حرم، متن میثاق نامه دانش آموزی در زنگ ایثار و مقاومت از سوی یک دانش آموز قرائت شد.