آرشیو چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹، شماره ۵۷۶۳
رسانه: بین الملل
۸

ذره بین

آنکارا: رئیس جمهور یونان، صلح را به جای جنگ در پیش بگیرد

معاون رئیس جمهور ترکیه با «مضحک» خواندن اتهام زنی های رئیس جمهور یونان به این کشور، هشدار داد وی باید به جای مسیر جنگ، صلح را در پیش بگیرد.

فواد اکتای معاون رئیس جمهور ترکیه در ادامه تنش های این کشور با کشورهای حوزه دریای مدیترانه از جمله یونان، به آتن توصیه کرد بهتر است مسیر صلح و مصالحه را دنبال کند نه جنگ و تقابل.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، اکتای گفت اتهام زنی های رئیس جمهور یونان به ترکیه، «مضحک و پروپاگاندای بی ثمر و همچنین فتنه انگیزی است».

حذف فلسطین از مجمع گاز شرق مدیترانه

یک روزنامه فرامنطقه ای گزارش داد در قاهره، بر سر تبدیل مجمع گاز شرق دریای مدیترانه به یک سازمان منطقه ای، توافقی حاصل شده است که رژیم صهیونیستی نیز در آن حضور خواهد داشت.

نمایندگان رژیم صهیونیستی، مصر، قبرس، یونان، ایتالیا و اردن که مشرف بر ساحل دریای مدیترانه هستند، دیروز توافق نامه ای را در قاهره امضا کردند. به گزارش روزنامه فرامنطقه ای العربی الجدید گزارش داد، این توافق نامه برای تبدیل مجمع گاز شرق دریای مدیترانه به یک سازمان منطقه ای است که رژیم صهیونیستی نیز در آن حضور خواهد داشت. وزرای انرژی رژیم صهیونیستی، مصر، قبرس، یونان، ایتالیا، اردن و فلسطین در ژانویه 2019 مجمع گاز شرق دریای مدیترانه را برای همکاری فیما بین خود ایجاد کردند تا بتوانند از ذخایر گازی دریای مدیترانه استفاده کنند. در آن زمان، به ترکیه، سوریه و لبنان اجازه داده نشد در این مجمع شرکت داشته باشند.