آرشیو چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۷۰
اقتصادی
۴

مدیرعامل شرکت آبفا: بالاشهری های تهران بیشترین مصرف آب را داشته اند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران،بالاشهری های تهران را پرمصرف ترین ها اعلام کرد.

محمدرضا بختیاری در یک نشست خبری، اظهار داشت: در پیک مصرف آب در امسال رقم سه میلیون و 900 هزار مترمکعب را شاهد بوده و امسال مردم تهران 1/3 برابر حجم آب دریاچه چیتگر را مصرف کرده اند البته قانون اجازه قطع آب پرمصرف ها را نمی دهد مگر در موارد خاص که اخذ مجوز از شورای تامین استان خواهد بود اما در برخی نقاط به علت افزایش بی رویه مصرف، فشار را برای پرمصرف ها کاهش دادیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اینکه حدود 60 درصد مردم تهران زیر الگوی معین مصرف آب دارند، ادامه داد: 20 درصد مشترکین تهران به صورت متوسط و کمی بیشتر مصرف می کنند، 15 درصد پرمصرف هستند و 5 درصد که شامل مناطق 1، 2 و 3 شهر تهران می شود، بسیار پرمصرف هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر اینکه در تهران به هیچ عنوان نه در بخش شرب و نه در بخش پساب شاهد ویروس کرونا نبودیم، تصریح کرد: 40 درصد شبکه فاضلاب کشور که حدود 4000 کیلومتر است، قدمتی بالای 50 سال داشته و فرسوده است. سال گذشته نسبت به سال 97 پیشرفت دو برابری و امسال هم نسبت به سال گذشته باید دو برابر بیشتر به بهسازی شبکه کمک کنیم.

بختیاری، در پاسخ به سوال فارس، مبنی بر درخواست ارائه اطلاعات از سوی وزارت راه و شهرسازی برای تکمیل سامانه املاک گفت: تاکنون هیچ درخواستی مبنی بر ارائه اطلاعات شرکت آب منطقه ای از سوی وزارت راه و شهرسازی به دست ما نرسیده است. البته با وجود اینکه 60 درصد از مشترکین آب به صورت مجتمعی هستند، این امکان برای آنها وجود نخواهد داشت.