آرشیو چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹، شماره ۵۷۶۳
فرهنگ: ادبیات و هنر
۱۰
سینمای جهان (کات)

اطلاع رسانی تعجب برانگیز کیانو ریوز

یک «ماتریکس» عاشقانه

کیکاووس زیاری
منبع: هالیوود ریپورتر

 برای مجموعه اکشن علمی تخیلی «ماتریکس» می توان هر لقبی را انتخاب کرد، به جز لقب یک اکشن عاشقانه! اما این طور که از ظواهر امر پیداست، برای چهارمین قسمت آن باید منتظر درامی عاشقانه بود. حالا چه کسی قرار است در دل این دنیای سراسر اکشن و زدوخورد و تعقیب و گریز عاشق چه کسی شود، نکته ای است که باید زمان نمایش عمومی فیلم سر از آن درآورد. کیانو ریوز، بازیگر اصلی این مجموعه غیرمتعارف، در گفت و گویی خبر از عاشقانه بودن داستان قسمت تازه آن داده است. او که این روزها در شهر برلین جلوی دوربین قسمت چهارم ماتریکس است، یک بار دیگر در قالب شخصیت نیو ظاهر می شود.

سازندگان فیلم از قسمت تازه به عنوان احیای داستان سه گانه اول اسم می برند و حالا نوبت ریوز است که صحبت از یک قصه عشق باشکوه و تماشایی در آن بکند. او می گوید این قصه عشق حتما تماشاگران و طرفداران مجموعه ماتریکس را خوشحال و خشنود خواهد کرد و الهام بخش آنان در زندگی روزمره شان خواهد بود. نکته جالب این است که کسی اطلاعی از شروع کار فیلمبرداری ماتریکس 4 نداشت و ریوز این موضوع را  لو داده است.  به گفته او: «ما تلاش داریم در قسمت جدید مقداری جادو خلق و تماشاگران و طرفداران را شگفت زده کنیم. شخصیت نیو در این قسمت کمی متفاوت از شخصیت تریلوژی اول خواهد بود. کارگردان خلاق و فوق العاده ای مثل لانا واچفسکی داریم که دقیقا می داند دارد چه کار می کند. او فیلمنامه بسیار زیبایی نوشته و یک قصه عاشقانه در مرکزیت آن قرار دارد. داستان این قسمت به شدت الهام بخش است.»

ریوز در این باره صحبت می کند که ماتریکس4، نسخه ای متفاوت از کل مجموعه فیلم آن خواهد بود. در عین حال، او تاکید می کند که تماشاگران با اکشن سطح بالایی هم روبه رو  خواهند شد. با این وجود، ریوز از پاسخگویی به این که داستان فیلم پیش درآمدی بر سه گانه قبلی است یا نه، خودداری کرد و جوابی نداد.  اما اضافه کرد که داستان چهارمین قسمت ماتریکس به گذشته ها برنمی گردد. ماتریکس 4 برای نمایش عمومی در آوریل 2022 آماده می شود. بیماری کووید- 19 تولید این فیلم را هم به تعویق انداخت. تا قبل از این، قرار بود فیلم برای نمایش عمومی در تابستان سال آینده میلادی آماده شود.