آرشیو پنجشنبه ۳ مهر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۷۱
ورزشی
۹

خواندنی از ورزش ایران

ایرج رئوف آذر از پیشکسوتان و قهرمانان ارزنده شنا و واترپلو کشور به دیار باقی شتافت.رئوف آذر از ورزشکاران حاضر در بازی های آسیایی بود. او در طول دوران ورزشی خود مدال های متعددی در رشته شنا کسب و رکورددار چندین رشته شنا بود. او عضو تیم ملی واترپلو ایران نیز بود و به همراه این تیم موفق به کسب مدال برنز رقابت های قهرمانی آسیا در سال 1984 شد و همچنین به همراه این تیم به مقام چهارم بازی های آسیایی 1986 سئول دست پیدا کرد. رئوف آذر پس از دوران ورزشی خود در کسوت مربیگری قهرمانان زیادی در رشته های شنا و واترپلو به دنیای ورزش معرفی کرد.

سرویس ورزشی روزنامه کیهان این ضایعه را به خانواده آن مرحوم، ورزشکاران رشته شنا، شیرجه و واترپلو و جامعه ورزش تسلیت می گوید.

فرهاد قائمی دریافت کننده تیم ملی والیبال ایران برای فصل جدید به تیم الریان قطر پیوست تا در لیگ این کشور در کنار ستاره های چون روزیر توپ بزند.

در حکمی از سوی مسعود سلطانی فر مستحاب الدعوه که پیش از این سمت دبیر مجامع امور مشترک فدراسیون های ورزشی را بر عهده داشت، سرپرست فدراسیون غواصی و نجات غریق شد. ریاست این فدراسیون را ایلخان نوری بر عهده داشت که به دلیل دو تابعیتی بودن از این سمت استعفا داد.

رئیس کمیته ملی المپیک دیروز با برگزاری جلسه ای از چهار رکورددار ملی دوومیدانی لیگ باشگاهی بانوان ایران تقدیر و مبلغ 10 میلیون تومان به هر کدام اهدا کرد. در دو مرحله مسابقات لیگ دوومیدانی بانوان، ریحانه آرانی و زهرا عرب رستمی در ماده پرتاب چکش، ریحانه مبینی در پرش طول و مهسا میرزا طیبی در پرش با نیزه رکورد ملی و باشگاهی ایران را ارتقا دادند. فدراسیون دوومیدانی هم به هر قهرمان یک سکه تمام بهار آزادی اهدای کرد. در بین مربیان هم 3 میلیون تومان به ربانی و به سایر مربیان 2 میلیون تومان پرداخت شد.

امیر غفور ستاره تیم ملی والیبال در رابطه با چرایی بلاتکلیفی خود گفت: پیشنهاداتی وجود دارد، اما من باید خیلی از مسائل را در نظر بگیرم. فعلا نه تکلیف تیم جدیدم مشخص شده که بخواهم اسمی از تیمی ببرم و نه می توانم زمانی برای قطعی شدن ماجرا بگویم. خودم هم دوست دارم سریعتر این اتفاق بیفتد.گفته می شود این ستاره والیبال ایران که قصد دارد در اروپا به بازی ادامه دهد، پیشنهادات خوبی را از سری آ دریافت کرده است.