آرشیو پنجشنبه ۳ مهر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۷۱
صفحه آخر (جهان)
۱۲

پیشنهاد رشوه 5 میلیاردی به سودان برای عادی سازی روابط با اسرائیل

رئیس جمهور آمریکا که برای پیوستن کشورهای عربی به روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی عجله دارد، به مقامات سودان وعده کمک پنج میلیارد دلاری داد.

آمریکا به دنبال آن است تا برخی از کشورهای عربی را با فشار و برخی دیگر را نیز با رشوه وادار به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی کند. سودان از جمله این کشورها است.

به گزارش ایسنا، وبسایت العین الاخباری امارات اعلام کرد که آمریکا یک بسته کمکی به ارزش پنج میلیارد دلار را به سودان پیشنهاد داده است. این وبسایت به نقل از منابع آگاه نوشت، بسته آمریکا شامل کمک های نقدی و غیر نقدی است.

بنا بر اعلام رسانه ها، خارطوم سه شرط برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در حضور آمریکایی ها مطرح کرده است؛ این سه شرط شامل تامین گندم و سوخت مورد نیاز سودان به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون دلار، اعطای وام 2 میلیارد دلاری برای تثبیت اقتصاد خارطوم و تضمین حمایت مالی از خارطوم توسط آمریکا طی سه سال آینده است. سودان علاوه بر سه شرط فوق همچنین درصدد متقاعد کردن آمریکا به حذف نام این کشور در فهرست کشورهای حامی «تروریسم» است.

این وعده در حالی است که سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی می گوید، فروش و تحویل اولین فروند از جنگنده های پیشرفته آمریکایی به امارات، حداقل 7 سال طول می کشد. امارت امیدوار است که در ازای عادی سازی روابط با اسرائیل، این جنگنده ها را از آمریکا دریافت کند.