آرشیو پنج‌شنبه ۳ مهر ۱۳۹۹، شماره ۳۸۲۵
حوادث
۱۰

اعتراف مجرم سابقه دار به سرقت های میلیاردی

شرق: عامل سرقت میلیاردی از خانه ها بعد از دستگیری به جرائمش اعتراف کرد و روانه زندان شد.

به گزارش خبرنگار ما، روز 27 دی سال گذشته شکایتی مبنی بر سرقت منزل و دستبرد به اموال و اثاثیه به ارزش تقریبی پنج میلیارد ریال به کلانتری 161 ابوذر اعلام شد و با حضور شاکی در کلانتری، پرونده ای با همین موضوع تشکیل و برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع داده شد.

با ارجاع پرونده به پایگاه هشتم پلیس آگاهی، بلافاصله اقدامات اولیه از سوی کارآگاهان انجام و ضمن تحقیقات میدانی از محل وقوع جرم، سارق به نام سجاد شناسایی و مشخص شد او از مجرمان سابقه دار بوده و چندین فقره سابقه کیفری در زمینه سرقت دارد. با شناسایی هویت سارق، کارآگاهان در ادامه رسیدگی به پرونده متوجه شدند سجاد توسط پایگاه هفتم پلیس آگاهی دستگیر و روانه زندان شده است که با هماهنگی مقام قضائی متهم روز دهم شهریور از زندان تحویل گرفته شد. سجاد در بازجویی ها به سرقت از مال باخته اعتراف و اظهار کرد: به تنهایی در خیابان های شهر پرسه می زدم و بعد از شناسایی ساختمان های خالی از سکنه، پس از تخریب قفل در ورودی و با کمک خودروهای باری و کرایه ای، اموال را سرقت می کردم و آنها را به شخصی به نام نیما در جنوب تهران می فروختم. متهم در ادامه گفت: علاوه بر سرقتی که به خاطر آن به پلیس آگاهی منتقل شده ام، سه فقره سرقت مشابه دیگر نیز انجام داده و از مجموع سرقت ها حدود 10 میلیارد ریال به دست آورده ام.

در ادامه تحقیقات پلیسی، مال خر اموال سرقتی شناسایی و با هماهنگی های قضائی در مخفیگاهش دستگیر شد. این متهم ضمن قبول جرمش گفت: برخی از اموال مسروقه را در انباری مغازه ام مخفی کرده ام.

با کشف این اموال، هر دو متهم به دادسرا معرفی و با صدور قرار مجرمیت روانه زندان شدند. سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران، با تایید این خبر گفت: تلاش کارآگاهان برای شناسایی سایر مال باختگان همچنان ادامه دارد.