آرشیو پنجشنبه ۳ مهر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۷۱
جامعه
۱۰

رئیس بنیاد شهید: جنایت حکام سعودی در واقعه منا باید پیگیری و حقایق مشخص شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: جنایت حکام سعودی در واقعه منا باید پیگیری و حقایق مشخص شود و خانواده شهدای منا نیز به خواسته خود در این موضوع برسند.

به گزارش ایرنا، سعید اوحدی دیروز در کنگره ملی «لاله های سفید»، بزرگداشت شهدای منا در چهلمین سال دفاع مقدس، با یادی از شهدای هشت سال دوران دفاع مقاومت و سلامت اظهار داشت: در تقارن اربعین دفاع مقدس و اربعین شهدای کربلا، نخستین کنگره بزرگداشت شهدای مظلوم منا برگزار شد.

اوحدی افزود: جنایت حکام سعودی در این واقعه باید پیگیری تا حقایق مشخص شود و خانواده شهدای منا به خواسته خود در این موضوع برسند.

وی درباره خانواده شهدای منا گفت: بسیاری از خانواده ها چند شهید در این واقعه از دست دادند و در تفحص پیکرها این خانواده ها به مدد ما آمدند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: نهیب و سخنان حکیمانه رهبر انقلاب باعث شد پیکرهای شهدای منا به وطن بازگردد و حکام سعودی در پی سخنان ایشان مجبور به کمک به شناسایی و بازگرداندن پیکرهای شهدا شدند.

اوحدی تاکید کرد: باید مطالبات رهبری در دیدار خانواده شهدای منا از عربستان پیگیری شود و این پیگیری دائم زنده و مستمر تا حصول نتیجه باشد و از طرفی حقوق خانواده شهدای منا مد نظر قرار گیرند.

وی افزود: رهبری به دولتمردان و نهادهای ذی ربط فرمودند که درخواست های کمیته حقیقت یاب باید پیگیری و لایه های پنهان مسائل روشن شود.

رئیس بنیاد شهید گفت: روز دوم مهر باید به نام روز شهدای منا نامگذاری شود و در حال پیگیری هستیم تا با نظر مثبت بقیه نهادها و همکاران در این موضوع کار نهایی شود.

اوحدی یادآور شد: موکب شهدای منا در مرزهای کشور قرار بود برپا شود اما با توجه به بیماری کرونا این موکب ها در شهرها با رعایت مسائل بهداشتی برپا می شود.