آرشیو پنجشنبه ۳ مهر ۱۳۹۹، شماره ۵۷۶۴
حوادث
۱۹

پایان سرقت های سریالی زورگیران خشن

سه سارق زورگیر که به شیوه ای خشن گوشی تلفن همراه عابران را سرقت می کردند، در دو عملیات ضربتی پلیس آگاهی استان البرز دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار جام جم، تحقیقات برای دستگیری این سارقان با انتشار فیلمی در شبکه های اجتماعی آغاز شد. در این فیلم دزدی قد بلند در حالی که قمه در دست دارد به سمت دو پسر جوان می رود و با تهدید از آنها زورگیری می کند. او بعد از سرقت و زخمی کردن طعمه هایش گریخت. ماموران تحقیقات برای دستگیری زورگیران را آغاز کرده تا این که با شکایت های مشابه رو به رو شدند. دزدان خشن با قمه به طعمه ها حمله کرده و اگر با مقاومت شان رو به رو می شدند، آنها را زخمی می کردند.

یکی از شاکیان به ماموران گفت: دزدان سراغ من آمده و مدعی شدند مزاحم خواهرشان شده ام. هرچه گفتم اشتباه می کنید، قبول نکردند و از من خواستند برای رو به رو شدن با خواهرشان به کوچه ای که آنجا بود برویم. وقتی وارد کوچه شدیم با تهدید چاقو، گوشی ام را سرقت کردند.

در ادامه سه سارق زورگیر دستگیر شده و به سرقت تلفن همراه عابران اعتراف کردند.

سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی البرز در این باره گفت: این سه متهم به وسیله یک دستگاه موتور سیکلت که پلاک آن مخدوش شده بود و در دست داشتن قمه اقدام به سرقت گوشی و اموال همراه شهروندان در سطح معابر استان البرز می کردند. متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی استان به جرم خود مبنی بر 50فقره سرقت به شیوه زورگیری در نقاط مختلف استان اعتراف کردند.

وی افزود: با توجه به احتمال سرقت اعضای این باند از افراد متعدد، بازپرس شعبه 18 دادسرای عمومی و انقلاب کرج، دستور چاپ تصاویر بدون پوشش این سه متهم را در رسانه های جمعی صادر کرده است، بنابراین از شهروندانی که به این شیوه یا توسط این افراد مورد سرقت قرار گرفته اند درخواست می شود تا جهت پیگیری شکایت خود به اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان البرز واقع در میدان طالقانی کرج، بلوار تعاون مراجعه کنند.