آرشیو شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹، شماره ۷۴۵۳
ایران زمین
۱۱

90 درصد اراضی کشاورزی در آذربایجان غربی فاقد بیمه است

ارومیه : رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: 90 درصد از اراضی کشاورزی در استان فاقد بیمه است که باید برای بهبود جهشی این روند، اقدامات موثری با همراهی بیمه ها صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، رسول جلیلی گفت: از مجموع 730 هزار هکتار اراضی زراعی استان 55 هزار هکتار و از 120 هزار هکتار باغ های موجود، 25 هزار هکتار آن در سال زراعی گذشته تحت پوشش بیمه بود.

وی ادامه داد: همه ساله خسارت قابل توجهی ناشی از حوادث غیرمترقبه به بخش کشاورزی استان وارد می شود که در این راستا مشارکت بهره برداران بخش کشاورزی، آموزش و آگاه سازی کشاورزان در جهت مقابله و کاهش حجم خسارت وارده به این بخش ضروری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بیان کرد: در سال زراعی گذشته میزان سطح بیمه محصولات زراعی و باغی و دامی در مقایسه با سطح زیر کشت،  حدود 10 درصد بود که باید کشاورزان و دامداران در خصوص بیمه محصولات خود اهتمام جدی داشته باشند. وی با اشاره به خسارت 850 میلیارد تومانی به بخش کشاورزی استان در سال زراعی گذشته گفت: طبق پیش بینی های اداره کل هواشناسی، میزان بارندگی در اوایل سال زراعی جدید  حدود 10 درصد کمتر از نرمال خواهد بود.

«جلیلی»، از کشاورزان خواست با کشت بموقع محصول، نسبت به بیمه محصولات خود توجه بیشتری داشته باشند تا بتوانند در صورت بروز خسارت از مشوق های حمایتی دولت بهره مند شوند.