آرشیو شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۷۲
شهرستان ها
۷

استاندار: قرارگاه خاتم الانبیاء منشا خدمات بسیاری در خوزستان بوده است

اهواز - خبرنگار کیهان: تفاهم نامه پروژه خط یک قطار شهری اهواز با حضور فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء(ص)، استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان میان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) و شهرداری اهواز امضا شد.

استاندار خوزستان در این آیین بیان کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در این مدت منشا خدمات بسیاری در کشور و خوزستان بوده است؛ در خوزستان یکی از شاهکارهای قرارگاه سازندگی احداث سد کرخه است.

غلامرضا شریعتی افزود: برای توانمندسازی و توانبخشی در راستای عدالت امکانات و خدمات، با قرارگاه سازندگی خاتم رایزنی می کنیم. در زمینه اجرای پروژه قطار شهری نیز باید کار موثری کنیم تا گره گذشته باز شود و کار پیش برود؛ اجرای کار، نیازمند دقت و به کارگیری متخصصان است تا به نتیجه خوب برسیم.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اهواز نیز در این مراسم با بیان اینکه ما در اهواز مشکلات متعددی داریم که از گذشته به ارث رسیده و به تعبیری تبدیل به زخم کهنه شده است، گفت: فرصت های بسیاری از دست رفته است، اگر همین مترو در زمان خودش اجرا می شد ده سال پیش مردم از مترو استفاده می کردند.

محمدجعفر فلسفی تاکید کرد: بار مالی سنگینی که این پروژه دارد منابع مالی شهرداری است که کفاف نمی دهد و از سرمایه ها هزینه می شود.

این عضو شورای شهر افزود: 300 میلیارد تومان به عنوان کف هزینه ها در نظر گرفته اند اما همه می دانیم با این 300 میلیارد نمی توان تحول ایجاد کرد چون وسعت کار بسیار زیاد است بلکه تنها می توان تغییراتی ایجاد کرد.

فلسفی بیان داشت: اگر قرار است هزینه ها از طریق اوراق مشارکت هم تامین شود باز برای شهرداری تعهد ایجاد می کند.