آرشیو شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹، شماره ۷۴۵۳
اقتصادی
۷
خبر

افزایش پروازهای خارجی به 20 مقصد

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با اشاره به اینکه هم اکنون پروازهای خارجی به 20 مقصد خارجی انجام می شود، گفت: با اضافه شدن ایرلاین های داخلی و تعداد پروازها در مسیرهای خارجی مانند ترکیه، مسلما قیمت بلیت هواپیما باز هم کاهش پیدا خواهد کرد.

مقصود اسعدی سامانی در گفت ‎وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر پروازهای خارجی ایرلاین های ایرانی به 20 مقصد افزایش یافته است و از 12 مهر ماه نیز پروازهای آلمان (تهران-فرانکفورت) از سر گرفته می شود. البته مذاکرات بسیاری از سوی ایرلاین ها و مسئولان هواپیمایی ایران با کشورهای مختلف در حال انجام است و در آینده تعداد کشورهایی که پروازهای مسافری از ایران از سر گرفته می شود، افزایش خواهد یافت.

وی درباره اینکه چرا قیمت بلیت هواپیما در پروازهای خارجی مانند ترکیه بالاست و فاصله زیادی با یکدیگر دارد، افزود: به محض اینکه شرکت های هواپیمایی ایرانی در مسیر پروازی تهران-استانبول وارد شدند، قیمت پروازهای این مسیر که پیش از این توسط ایرلاین هایی مانند قطر ایرویز به 60 میلیون تومان رسیده بود، کاهش یافته و به 24 میلیون تومان رسید و هم اکنون نیز این سیر نزولی قیمت ها تا متعادل شدن آن ادامه دارد.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی ادامه داد: هر قدر تعداد ایرلاین های داخلی در مسیرهای پروازی خارجی مانند ترکیه بیشتر شود و تعداد پروازها نیز افزایش یابد، مسلما قیمت بلیت هواپیما نیز کاهش خواهد یافت و می توان گفت که قیمت بلیت ها اینگونه نخواهد ماند.

مقصود اسعدی سامانی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه چرا پایه و اساس مشخصی برای تعیین قیمت در پروازهای خارجی وجود ندارد و آیا نمی توان برای آنها روشی بر اساس نوع پروازها و سرویس هایی که ایرلاین ها ارائه می دهند مشخص کرد، گفت: بازار بلیت هواپیما در پروازهای داخلی و خارجی کاملا رقابتی است و در ادامه شاهد به تعادل رسیدن قیمت ها خواهیم بود، چرا که هر قدر عرضه بلیت از سوی ایرلاین های مختلف بیشتر شود، قیمت بلیت نیز کمتر می شود.