آرشیو شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۷۲
جامعه
۱۰

رسیدگی به 180 پرونده احتکار از سوی تعزیرات شهر تهران طی 5 ماه

مدیرکل تعزیرات شهر تهران گفت: در پنج ماهه ابتدایی امسال 220 فقره پرونده مربوط به احتکار وارد این اداره کل شد که 180 فقره آن رسیدگی و منجر به صدور حکم شده است.

محمد علی اسفنانی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما، افزود: 12 هزار و 50 فقره پرونده گرانفروشی هم داشتیم که بیش 10 هزار مورد از آن رسیدگی و منجر به صدور حکم شده است.

اسفنانی ادامه داد: یکی از مهم ترین پرونده های ورودی به تعزیرات مربوط به ایفا نکردن واردکنندگان به تعهدات ارزی شان است مبنی بر اینکه در قبال دریافت ارز یا کالایی وارد نمی کنند یا کالای دیگری غیر از تعهدات وارد می کنند.

وی اظهار داشت: در همین ارتباط یکی از شرکت ها به دلیل ایفا نکردن تعهدات ارزی به پرداخت 28 میلیون و 843 هزار یورو محکوم شد که این حکم قطعی شده و به اجرا درآمده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران همچنین با اشاره به تعطیلی دو موسسه پزشکی غیر مجاز در تهران گفت: متاسفانه ما هر چند وقت یک بار شاهد افتتاح چنین مراکزی هستیم که بدون مجوز و رعایت مقررات فعالیت می کنند.

 هیچ انجمنی حق قیمت گذاری ندارد

اسفنانی در پاسخ به سوالی، انجمن ها را در تعیین قیمت مرغ و تخم مرغ بسته بندی و همچنین حبوبات فاقد صلاحیت خواند و تاکید کرد: هیچ انجمنی حق قیمت گذاری ندارد و انجمن ها به نوعی باید کار علمی و مطالعاتی کنند و فقط می توانند قیمت پیشنهادی خود را به سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان اعلام کنند تا سازمان در مورد قیمت تصمیم گیری کند.