آرشیو شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۷۲
جامعه
۱۰

عزل 2 مدیر مدرسه در پایتخت بر اثر تخطی از قوانین بازگشایی مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش تهران از برکناری دو مدیر مدرسه به دلیل رعایت نکردن قوانین در نظر گرفته شده برای بازگشایی مدارس خبر داد.

عبدالرضا فولادوند در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به پرسشی مبنی بر تخطی برخی مدارس غیردولتی از مفاد در نظر گرفته در ارائه خدمات به دانش آموزان بیان کرد: آنچه در قرارداد میان خانواده و مدرسه منعقد می شود باید اجرایی شود و در غیر این صورت مدرسه تخلف کرده است. فولادوند در پاسخ به اینکه در شرایط فعلی چه نظارتی بر مدارس از حیث آموزش و رعایت شیوه نامه های بهداشتی انجام می شود، اظهار داشت: سلامت دانش آموزان در سال تحصیلی جدید را به شدت مورد توجه قرار دادیم و در تهران سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی بر این فرایند نظارت دارند.

وی افزود: تیم های نظارتی عملکردها را واقع بینانه مورد بررسی قرار می دهند و نظارت ها ادامه دار خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش تهران در پاسخ به اینکه آیا مدارس متخلف هم در این نظارت ها شناسایی شده اند و چه برنامه ای برای آن ها دارید، گفت: در مواردی تخلف داشتیم، اما صرفا دو مدیر مدرسه را در این ایام عزل کردیم، البته به دلیل توجه نکردن به اجرای شیوه نامه های بهداشتی نبوده است، این مدیران قوانین کلی را برای بازگشایی مدارس مورد توجه قرار نداده بودند و پرونده آن ها به دلیل رعایت نکردن قوانین ایجاد شده است.