آرشیو یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۷۳
اخبار کشور
۳

تجلیل از مادران، همسران و دختران شهدا در نخستین کنگره ملی «شکوه ایثار»

نخستین کنگره ملی «شکوه ایثار»، ویژه تجلیل از مادران، همسران و فرزندان دختر شهدا و همسران جانبازان و آزادگان برگزار شد.

به گزارش ایثار، نخستین کنگره ملی «شکوه ایثار»، ویژه تجلیل از مادران، همسران و فرزندان دختر شهدا و همسران جانبازان و آزادگان با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون رئیس جمهور در امور زنان، دیروز در مرکز فرهنگی سیدالشهدا(ع) و به صورت ویدیوکنفرانس در استان های سراسر کشور برگزار شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست گفت: بزرگداشت چهلمین سال دفاع مقدس، درواقع بزرگداشت 40 سال خاطرات شهدای عزیز، 40 سال صبوری خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و 40 سال عبور از بحران ها بوده است.

سعید اوحدی با بیان اینکه برای چهلمین سال بزرگداشت هفته دفاع مقدس، 40 عنوان برنامه با چهار هزار اجرا در کل کشور برنامه ریزی شده است، افزود: جای خالی یک ویژه برنامه برای بزرگداشت مقام مادران، همسران، فرزندان دختر شهدا و همسران جانبازان و آزادگان از 40 برنامه محوری احساس می شد که برای نخستین بار همایش ملی شکوه ایثار برگزار شد. البته جا دارد برای شهیدان و جانبازان زن کشور هم که انصافا کار عجیب و بزرگی کردند، برنامه ویژه ای برگزار شود و با نگاه عمیق تری به جایگاه زن بعد از انقلاب اسلامی نظر شود.

در ادامه معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به ایثارگری زنان گفت: کشور ما دارای حدود 7 هزار زن شهید و بیش از دو هزار زن جانباز است، یکی از برنامه های ما برگزاری کنگره و بزرگداشتی برای این عزیزان خواهد بود تا ایثارگری خود بانوان یادآوری شود.

معصومه ابتکار افزود: زنان در تمام صحنه های دفاع مقدس علاوه بر ایفای نقش مهم مادری و همسری، در کنار مردان حضور داشتند و از جان و سلامتی خود گذشتند.

در پایان این مراسم از مریم کارگرعزیزی مادر، خواهر، فرزند و همسر شهید از استان خراسان رضوی، فاطمه شاهوردی مادر شهیدان حسین و علی معماری، نازی ساکی، مادر شهیدان ابوالقاسم، محمدنبی و محمود باقری، نصرت مظفری نیا، مادر شهید بهنام محمدی، زرین تاج شجاعی، مادر شهیدان یداله و ایوب اسماعیلی ابهری، مادر شهیدان سید محمد و علی میرکمال، همسر شهید محمد انصاریان، دختر شهید قدمعلی خسروی قوشخانه، همسر جانباز سلیم عتبایی و همسر آزاده سرافراز احمد سیفی تجلیل شد.