آرشیو یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۷۳
اخبار کشور
۹

کشف بیش از 1/7 تن انواع مواد مخدر در ایرانشهر و سمنان

نیروهای انتظامی استان های سیستان و بلوچستان و سمنان طی عملیات های جداگانه ای یک هزار و 746 کیلو و 950 گرم انواع مواد مخدر را کشف و ضبط کردند.

در همین رابطه جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف یک هزار و 662 کیلوگرم مواد افیونی در درگیری مسلحانه پلیس با اعضای دو تیم از یک باند حرفه ای قاچاق مواد مخدر در استان خبر داد. 

سرتیپ احمد طاهری ، اظهار داشت:  با اقدام به موقع ماموران ضمن توقیف خودرو قاچاقچیان در بازرسی از آنان مقدار یک هزار و 287 کیلو و 950 گرم مواد افیونی شامل 886 کیلو و 950گرم تریاک و 401 کیلوگرم حشیش کشف شد. وی خاطرنشان کرد: در ادامه این عملیات، ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر خاش نیز با پشتیبانی اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، یک تیم دیگر از این باند حرفه ای قاچاق مواد افیونی را که به وسیله دو دستگاه تویوتا و پیکاپ و یک دستگاه پژو 405 در مسیر سنگان- خاش در حال انتقال مقادیر قابل توجه مواد بودند شناسایی و تحت نظر قرار دادند.

وی افزود: در این عملیات پلیس مبارزه با مواد مخدر با تلاش و سرعت عمل خود در بازرسی از خودروهای توقیفی 374کیلو و 200 گرم تریاک کشف کردند.

وی با اشاره به اینکه در نتیجه انهدام این باند سازمان یافته در مجموع یک هزار و 662 کیلو و 150گرم انواع مواد مخدر کشف شده است، خاطرنشان کرد: متهمان دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند. فرمانده انتظامی استان سمنان هم گفت: 84 کیلو و 800 گرم هروئین در عملیات مشترک پلیس این استان با پلیس استان سیستان و بلوچستان کشف شد.

سرتیپ عبدالله حسنی ، افزود: ماموران انتظامی در ادامه تحقیقات و بررسی های تخصصی خود دریافتند، قاچاقچیان قصد دارند محموله مواد مخدر را با استفاده از دو دستگاه خودرو از منطقه مرزی استان سیستان و بلوچستان به پایتخت کشور منتقل کنند.

 وی گفت: پلیس یک دستگاه خودرو پراید و یک دستگاه خودروی پژو 405 در محور مواصلاتی شهرستان خاش متوقف کرد که  در بازدیدهای صورت گرفته ، مقدار 84 کیلو و 800 گرم هروئین از وسایل نقلیه مذکور کشف و دو خودرو برابر قانون توقیف شد.