آرشیو دو‌شنبه ۷ مهر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۷۴
اخبار کشور
۲

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر

33916546 تمام ساعات شبانه روز

سامانه پیام کوتاه 30002323

آقای رئیس جمهور تکلیف ما مردم را روشن کند. با کدخدا باید بست یا او را لعن و نفرین کرد؟

2770—0912

وقتی دولت و دولتمردان دلسوز به حال کشور و مردم نباشند نتیجه این می شود که خزانه خالی و زندگی بر مردم تنگ می شود. همه این مشکلات تاوان این است که نظام می خواهد مستقل بماند ولی بعضی افراد مسئول دنبال وابستگی به غرب هستند.

9738—0990

اهل فتنه اگر ذره ای انسانیت داشتند می بایستی در قبال چشم پوشی نظام از محاکمه و مجازات آنان اظهار توبه و پشیمانی می کردند بلکه در مدت باقی مانده از عمر خود بتوانند تا حدی از خیانت خویش را جبران و حساب آخرت شان را قدری سبک کنند.

3107—0902

برای تحت شعاع قرار دادن گرانی ارز و افزایش بی حساب و کتاب قیمت ها ناگهان موضوع فروش قسطی خودرو دناپلاس به نمایندگان مجلس در جامعه مطرح می شود. چیزی که نه به بار است نه به دار و گفته می شود 200 نفر از نمایندگان عدم تمایل خود به آن را اعلام کرده اند. با این آدرس غلط دادن به مردم نمی توانند خودش را از خشم مردم نجات بدهند.

0049—0911

ای کاش این قدر که رئیس جمهور بر زدن ماسک تاکید دارند بر اصلاح و نظارت بر بازار رها شده نیز تاکید داشتند. اگر یک اقتصاددان و حسابدار در کنارشان هست محاسبه نمایند که یک خانواده 3-4 نفره در ماه چقدر هزینه حداقل زندگی اوست و با این گرانی افسارگسیخته کالاها و خدمات ضروری چطور خانواده ای که درآمدش یک میلیون، یک و نیم میلیون، دو میلیون است توان اداره یک خانواده را دارد؟

خانم یاسینی - اسدآباد همدان

با این اوضاع نابسامان و افسارگسیخته قیمت های اجناس، مردم امیدشان به مجلس انقلابی است. باید مواظب باشند امید مردم آسیبی نبیند.

علیمردانی

واعظی گفته خون مقامات از مردم رنگین تر نیست اما اگر رئیس جمهور کرونا بگیرد قطعا کشور لطمه می خورد. خدا را شکر تا الان آقای رئیس جمهور سالم است و کشور آسیبی ندیده! مثلا دلار که 28 هزار تومان نشده، سکه 13 میلیون نشده و پراید به بالای 100 میلیون نرسیده است!

8688—0938

اوضاع نابسامان اقتصادی به اقرار قبلی مسئولین اجرایی فعلی 80 درصد

منشا داخلی دارد و ناشی از بی کفایتی مسئولان و مدیران است. جهش قیمت مصنوعات فلزی، پلاستیکی، لاستیکی، لوازم خانگی تولید داخل، خدمات دولتی، بیمه خودرو، مالیات ها، مسکن، اجاره بها و... مردم را ناراضی کرده. متاسفانه اتحادیه صنوف، تعزیرات ، سازمان حمایت و... نیز خود را به نشنیدن و ندیدن زده اند. مردم امیدشان به اهتمام مجلس و نمایندگان است که تا دیر نشده این اوضاع نابسامان را سامان دهند.

8949—0912

به نظر می رسد وام ازدواج و مسکن را حذف کنند خیلی بهتر است چرا که برای دریافت آن باید خاکریزها و موانع بسیار صعب العبوری را طی کنی تا به مقصد برسی! موانعی که توسط وام دهنده ایجاد شده است و اعصاب مردم را تخریب می کنند.

5236—0912 و 3949—0912

از مجلس شورای اسلامی و دیگر سازمان های بازرسی نظارتی درخواست می شود ضمن بررسی علت عدم وصول کمک یک میلیارد دلاری به وزارت بهداشت، محل هزینه شدن آن را اعلام نمایند. براساس عقیده کارشناسان اگر این کمک ها به وزارت نرسد و دست وزارت بهداشت خالی بماند احتمال افزایش شدید فوتی های کرونا وجود خواهد داشت.

2986—0915

ترامپ گفته انتقال قدرتی در کار نیست و فعلا خودم هستم!... ما هم دعا می کنیم که همچنان در قدرت بماند. چه با کشتار، چه با حقه و نیرنگ و تقلب و کلک. ان شاء الله که فروپاشی امپراتوری سراسر جنایت آمریکا را با رفتارش رقم بزند.

6043—0916

در حین مذاکرات هسته ای سخن از برد - برد گفته می شد. شایسته است دولتمردان پس از چند سال آنچه را که ما با بتن ریزی برده ایم را برشمارند و آنچه را هم که دشمنان بردند اعلام کنند تا ببینیم در این برد - برد کفه ترازوی کدام طرف سنگین تر است؟!

6455—0910

آقای روحانی! هیچ کس نقش ترامپ را در مشکلات امروز مردم ایران انکار نمی کند. اما سخن با دولتمردان این است که چه کارهایی می بایست انجام می دادند و ندادند! و چه کارهایی که نمی بایست انجام می دادند و انجام دادند! در نتیجه این بی تدبیری ها دلار 3/500 تومان به 28 هزار تومان و سکه 3/500 میلیون به 13/500 میلیون رسیده است!

سید طباطبایی

پول برق را گران کرده اند به روشی که مردم متوجه نشوند که گران شده است! مثلا 56 روز کارکرد را 80 روز کرده اند که اگر کسی هم علت را جویا شود بگویند 56 روز شده است 80 روز! بعد مردم بی خبر از همه جا هم بگویند درست است من اشتباه کرده ام و یک عذرخواهی هم بدهکار شوند!

8397—0912

ما 117 نفر از بازنشستگان سازمان آموزش فنی و حرفه ای که در مرداد ماه سال گذشته بازنشسته شده ایم، هنوز مطالبات خود را دریافت نکرده ایم. در سال گذشته با درج این مشکل در ستون کیهان و خوانندگان چندی بعد پاسخ روابط عمومی وزارت تعاون هم به چاپ رسید. علی رغم این، هنوز هم 50 درصد مطالبات ما پرداخت نشده است. آقای نوبخت قول پایان شهریور 99 را داده بود که آن هم عملی نشد، ضمنا به علت تدابیر شدید حفاظتی هیچ گونه دسترسی به ایشان وجود ندارد و ناگزیر باز هم فقط از طریق روزنامه کیهان امکان طرح این خواسته وجود دارد.

سید سعید حسین پور- بازنشسته سازمان فنی و حرفه ای

پمپ گاز سی ان جی واقع در غرب تهران اتوبان نیایش- پمپ گاز ایران پارس بیش از سه ماه است که بسته شده و متاسفانه کسی هم پاسخگو نیست. از مسئولین امر درخواست رسیدگی دارم، روزانه صدها خودرو اطراف این پمپ سرگردانند و متوجه می شوند که مسدود است و باید مسیر دیگری را طی کنند.

عزیزی

اگر هزینه بیمه خودروها بر اساس مسافت طی شده محاسبه شود، قطعا سفرهای غیرضروری و آمار تصادفات کاهش می یابد. این طرح در برخی کشورها اجرا شده و موفقیت آمیز بوده است.

2034—0901

«پاسخ شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه»

 در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه، سه شنبه مورخ 1399/6/11 صفحه 2 با مضمون: درخواست سیاه پوش کردن فضای ایستگاه ها به مناسبت ماه محرم،  ضمن تشکر از حسن توجه شهروند محترم در خصوص فعالیت های معاونت امور فرهنگی و اجتماعی در متروی تهران، به اطلاع می رساند طبق سنوات قبل، شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در ایام عزاداری اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و خصوصا ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پیش قدم و پیشرو بوده و هر ساله علاوه بر فضاسازی ایستگاهی، تمام توان خود را در اجرای برنامه های متنوع در سطح ایستگاه ها به کار گرفته است. از فعالیت های مذهبی و فرهنگی در ماه محرم و صفر سال جاری می توان به فضاسازی و سیاه پوشی تمامی ایستگاه ها، نصب بنرهای ایستگاهی، تهیه و پخش موشن گرافی، نصب کتیبه های سیاه پوشان، گالری های عکس با موضوع محرم، لبیک یا اماما و... هیئت مجازی بانوان کاروان، فضاسازی ایوان انتظار ایستگاه میدان حضرت ولی عصر(عج) ویژه برنامه های رادیو مترو، ویژه نامه های زندگی حسینی و برنامه های متنوع دیگر اشاره نمود.